facebook-exen-privacy

bangemama
Topic Starter

facebook-exen-privacy

#1 , 06 nov 2010 10:44

man hertrouwd met vrouw, mag ex dan de facebookpagina gebruiken van de vrouw (waar de man op dat moment is mee getrouwd) tot het afdwingen van meer geld en andere zaken?

lijkt mij eerder inbreuk op de privacy van deze dame, ookal is facebook een vrij openbare netwerksite.

indien dit inbreuk is kan de vrouw dan een klacht neerlegen tegen de ex van haar man?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 nov 2010 19:31

En hoe "dwingt" de ex dit af?

Ik begrijp mensen niet die hun privégegevens te grabbel gooien voor heel de wereld, en dan moord en brand schreeuwen als blijkt dat niet alleen nobele onbekenden meelezen. Soit, dat is mijn mening. In elk geval, het hangt er vanaf wat er juist gedaan wordt. Worden er gegevens van smoelenboek gelezen en die tegen je gebruikt, dan is dat geen inbreuk op Uw privacy. Als iemand berichten op Uw pagina post, dan is dat geen inbreuk op Uw privacy. Als iemand Uw paswoord ontvreemd en zo Uw pagina gebruikt, dan pas is dit een misdrijf.

bangemama
Topic Starter

#3 , 06 nov 2010 19:51

ze gebruikt vakantiefoto's van ons om meer geld af te dwingen want ze vind dat als wij op verlof kunnen zij meer geld kan eisen.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 nov 2010 19:52

Als die foto's vrijwillig op facebook zijn gezet heeft dit niets mer met privacy te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bijtje

#5 , 07 nov 2010 16:11

U kunt deze dame simpelweg blokkeren ...

Rebel-with-a-cause

#6 , 08 nov 2010 08:50

...ookal is facebook een vrij openbare netwerksite.
Je geeft zelf het antwoord op deze vraag! :roll:

Facebook is zo openbaar als je het zelf instelt.

KLIK HIER om te weten hoe je dit moet doen.

Terug naar “Privacy-bescherming”