In verband met veiligheid en codes is hier de laatste stand van zaken/miskleun van de groep FORTIS/CETELEM. Zoals u weet of niet weet beheerd de groep Cetelem bijna zo goed als alle Kredietkaarten van Belgie.
Ik heb een VISA kaart, een MasterCard en verschillende bankkaarten al of niet gekoppeld aan kredietlijnen. Nu zou toch iedere normale mens die enerzijds zijn code op een verstandige manier kiest en dus ook voor de rest van zijn leven uit het hoofd kent, en anderzijds dus als moderne mens verschillende kaarten heeft, moeten weten dat het totaal geen zin heeft om voor iedere kaart een andere code te bedenken. In mijn geval zou ik zo'n 10-tal codes uit het hoofd moeten leren. De kans dat iemand die je bankkaart vind en de juiste code erbij intikt bij het frauduleus willen gebruik maken van je kaart, is nl. nog steeds 1 op 9999 (in feite iets meer want hij kan 3x een poging doen).
Nu is mij verbazing groot dat de Master Card bij Mediamarkt die dus van de groep CETELEM blijkt te zijn, een unieke en onwijzigbare code heeft. Met als gevolg natuurlijk dat mensen met zo'n kaart die nieuwe code niet meer uit het hoofd gaan leren maar ergens gaan opschrijven. Dat is natuurlijk zuivere KAFKA, dat je m.a.w. voorzover je 1 code wenst voor al je kaarten, je al je andere kaarten (en in 100% van de gevallen kan je die wijzigen bij andere kaarten) hun code gaat wijzigen naar de code van je MediamarktKaart code. Uitleg bij Mediamarkt is dat er teveel mensen hun code vergeten waren en een nieuwe vroegen (LOL, kan geen excuus zijn want ze vroegen voor het wizigen van de code een ff bedrag van 5 €).
Natuurlijk heb ik normaal geen xtra MM CCard nodig. Maar je moet ze wel hebben wil je van sommige promoties kunnen gebruik maken.
Als dit een trend word dat je een bankkaart of CCard krijgt met een onwijzigbare en unieke code voorspel ik niets goed.