Beste mensen
Ik zou graag jullie advies/mening verkrijgen omtrent onderstaand probleem.
Mijn vriendin en ik wonen feitelijk samen in mijn eigendom.
Wij hebben samen een renovatielening van elk € 250/pp.
Ikzelf ben uitkeringsgerechtigd en heb net een voltijdse dagopleiding ( zorgsector) achter de rug. Ik ben momenteel actief op zoek naar werk. Voor goed te zijn,zou ik nog één module moeten bijdoen dewelke anderhalve dag/week zou kosten. Indien ik deze kan behalen kan ik ook solliciteren voor WZC of ziekenhuis.
Mijn vriendin ziet de relatie niet meer zitten en heeft deze beëindigd. Zij woont hier nog wel omwille ze vasthangt aan die lening. Ik wil haar deel wel overnemen omdat ik daar niet moeilijk wil over doen. Anderzijds, mijn uitkering wordt berekend op haar inkomen. Ik ben dus deels financieel afhankelijk.
Hier wringt ook het schoentje. Jammer genoeg zijn er al een aantal pittige discussies ontstaan waarbij dan harde woorden vallen.
Zij zou de geldkraan willen toe draaien en enkel nog maar de 250 € voor de bank willen betalen. Ik zou voor alle andere rest moeten opdraaien. Ik kan dat niet zolang ik geen werk heb.
Indien ze dit effectief zou doe ga ik binnen de kortste keren in problemen komen tot en met.
Ik heb haar al een paar keer gezegd, dat ik dan een volwaardige huishuur ga vragen al weet ik niet of dat dat zomaar kan. Het enige antwoord dat ik hier op krijg is " dat ik niks te beslissen heb" . (???).
Als ik voorstel dat zij zou verhuizen, dan krijg ook weer te horen: Dat zij de geldkraan dichtdraait omdat ze dan moet sparen voor haar huurwaarborg.
Ik wil het haar helemaal niet moeilijk maken maar ik laat me ook niet het mes op de keel zetten.
Wat kan ik het best doen? Eventueel pro deo aanspreken?
Met dank!!!