Beste
Ik ben sinds 2012 wettelijk samenwonend met mijn ondertussen ex-vriendin. Wij zijn officieel uit elkaar sinds midden 2014 en sinds begin dit jaar staat onze woning te koop. Van zodra de woning is verkocht zouden wij ook het wettelijk samenwonen opschorten via de gemeente.
Mijn ex-vriendin heeft in maart 2016 de woning verlaten en is terug bij haar ouders gaan woning. Ik onderhoud sindsdien onze woning en regel alles met makelaars en dergelijke. Het is nu zo dat ik ondertussen een nieuwe vriendin heb, die in het weekend bij mij is, in de woning die ik gekocht heb in de tijd met mijn ex-vriendin. Afgelopen zaterdag ochtend stond mijn ex-vriendin voor de deur, heeft het slot van de woning geforceerd, daar mijn sleutel nog op het slot zat en eiste het volgende:
Zij eist een huurvergoeding voor elke dag mijn huidige vriendin gebruikt maakt, aanwezig is in de woning.
Zij weigert sindsdien om vanaf deze maand bij te dragen tot algemene kosten van water elektriciteit e.d.
Zij weigert mij nog haar achterstallige schuld van 5000 eu te betalen omdat zogezegd ze nergens getekend heeft. Zij heeft in het verleden haar akkoord verklaard hieromtrent via mail.
Heeft zij het recht om een huurvergoeding te vragen? Mag zij zomaar stoppen met bijdragen te betalen zolang de woning niet is verkocht? En vooral, hoe zit het met het geld dat zij mij nog moet?