Hallo,
Ik zie het bos door de bomen niet meer en zal dus trachten hier mijn vraag te stellen.
Situatie: Meneer X en mevrouw Y zijn sedert enkele jaren een koppel, waarbij hieruit 1 kind is voortgekomen (<1 jaar oud) en zij beiden in een huurappartement verblijven (beiden tekenen op de akte en staan er ingeschreven).
Nu wil Y een punt achter de relatie zetten. Zij eist ook dat zij in het appartement mag blijven wonen en wil X 4 dagen op 2 weken toestaan zijn kind te zien. Ook vraagt ze onderhoudsgeld voor de dagen dat het kind bij haar zal verblijven.
X wil dat alles eerlijk verloopt (hij zou graag een maand of 2 krijgen om een nieuw appartement te zoeken) maar voornamelijk een gedeeld "hoederecht" over het kind (1 week bij hem, 1 week bij haar). Dit is zijn voornaamste eis.
Y gaat hier niet mee akkoord en dreigt het kind via de rechter max 2 dagen per 2 weken bij haar vader te laten verblijven. Volgens haar is dit perfect mogelijk omdat het kind jonger is dan 3 jaar oud.
Ik vrees dat bemiddeling niet mogelijk zal zijn en het opstellen van een onderling contract al helemaal niet. Hierdoor wil ik mij gerust eens bevragen maar ik weet niet goed terecht voor hulp. Ik zou namelijk graag weten wat in de lijn der verwachting ligt bij het vonnis van een rechter, als het zover zou komen.
Als jullie verder nog tips hebben of weten waar ik mij eens kan bevragen, hoor ik het uiteraard graag. Ook als ik meer informatie moet geven, dan doe ik het nodige om mij zo snel mogelijk te bevragen.
Alvast bedankt voor de hulp!