co ouderschap

rere
Topic Starter

co ouderschap

#1 , 25 okt 2015 10:27

hay,

ik en mijn vriendin gaan uit elkaar , we zijn niet getrouwd . we hebben samen een kindje.
ben met haar overeen gekomen dat zij alles mag mee nemen meubels electro echt alles juist een eenpersoons bedje moet ze laten staan zodat ik toch kan slapen.
zij zelf heeft niets , daarom geef ik alles mee zodat mijn zij en vooral dochtertje het goed heeft.
ze heeft ook mijn auto gekregen en heb haar verzekering betaald tot volgend jaar .
de auto staat nog op mijn naam omdat zij momenteel het geld niet heeft o herkeuring en inschrijvingen enzo .
ik zelf zal mij wel alles proberen nieuw te kopen . beetje bij beetje natuurlijk.
ik ben wel overeen gekomen met haar dat ik co ouderschap wil , zodat ik geen onderhoudsgeld hoef te betalen.
ik wil er voor mijn dochter zijn. ik wil ze ook een week bij mij . al hebben we afgesproken de eerste twee maand zal ze bij de mama wonen , tot ik weer alles heb kunnen regelen . ( meubelen enz..)
toch zal ik mijn dochter dagelijks zien of horen.
mijn vriendin ( ex vriendin ) gaat met alles akkoord .

toch zou ik dit graag zonder gerecht doen, gewoon onderling .
kan ik hier een schriftelijke overeenkomst voor maken tussen haar en mij.
en wanneer we dit beiden ondertekenen is dit dan voldoende bewijs..

ben gewoon een beetje bang dat wanneer zij alles heeft mee gekregen , toch nog moeilijk zou doen.
en toch beginnen met onderhoudsgeld te vragen .
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 25 okt 2015 10:37

U kan dit perfect afspreken zonder tussenkomst van enig ander persoon (dus ook zonder rechter), maar het is toch goed om deze afspraken door de rechtbank te laten bekrachtigen. Hierdoor worden uw afspraken omgezet in een vonnis, en kan u of uw ex er niet zomaar op terugkomen. Doet u dit niet, heeft u wel een bindende afspraak, maar elke partij kan die dan op elk moment opzeggen (en dan heeft u niets meer).

Madeliefje35

#3 , 26 okt 2015 12:16

Als je goed overeenkomt en alles samen op papier kan zetten, kan je een verzoekschrift indienen bij de Rechtbank en kan je samen voor € 60 naar de rechtbank gaan om dit te bekrachtigen, zonder advocaat. Zoals Turaki zegt, dan heb je een vonnis in handen en kan er achteraf niets veranderd worden zonder eerst terug naar de rechtbank te gaan.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”