adreswijziging

patje8
Topic Starter

adreswijziging

#1 , 18 jan 2012 10:29

Ik heb een huis gekocht in een andere gemeente. Momenteel woon 'kampeer' ik daar enkel in het weekend.
In de week verblijf ik voor mijn werk voor 3 maanden aan zee.

Op het adres op identiteitskaart verblijf ik niet meer.

Graag had ik mijn adres reeds veranderd naar het huis dat ik gekocht hebt, kan dit?
Er zijn nog volop verbouwingswerken aan de gang maar ik slaap er wel in het weekend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 18 jan 2012 10:59

“Art.7.§ 1. Iedereen die zijn hoofdverblijfplaats wil vestigen in een gemeente van het Rijk of deze wil overbrengen naar een andere gemeente van het Rijk moet dit aangeven aan het gemeentebestuur van de gemeente waar hij zich komt vestigen.
Art.16.§ 1. De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar. Deze vaststelling gebeurt op basis van verschillende elementen, met name de plaats waarheen de betrokkene gaat NA zijn beroepsbezigheden, de plaats waar de kinderen naar school gaan, de arbeidsplaats, het energieverbruik en de telefoonkosten, het gewone verblijf van de echtgenoot of van andere leden van het huishouden.

patje8
Topic Starter

#3 , 18 jan 2012 12:14

Dus maw ik kan mijn adres niet laten staan want daar woon ik niet meer.
Ik kan mijn adres niet zetten op mijn aangekochte woning want daar ben ik niet veel.
En ik kan mijn adres niet zetten aan zee want dit is maar voor 3 maanden.

Reclame

Moraelin

#4 , 18 jan 2012 15:04

Uw bent officieel landloper ! Let op, ze kunnen u daarvoor oppakken !
Maar alle gekheid op een stokje denk ik dat u dit best rechtstreeks vraagt aan iemand van dienst burgerzaken in de gemeente. Ik denk dat in uw geval uw gerust uw domicilie kan zetten op uw nieuwe woning. Als ik een maand op reis ga of een maand voor werk een business trip maak dan moet ik toch plots ook niet mijn docimilie gaan verzetten ? Ik ken veel mensen die in de lange omvaart zitten en die zijn x maanden weg van huis maar die moeten daarom hun domicilie ook niet verzetten hoor. Het enige wat ze kunnen aanhalen is als het huis niet leefbaar is. In het slechtste geval zullen ze zeggen dat uw uw domicilie nu nog 3 maanden op de kust moet zetten en dan verzetten...tja...

Creatief

#5 , 18 jan 2012 15:13

Waar laat patje8 zijn officiële briefwisseling dan nu aankomen?

patje8
Topic Starter

#6 , 18 jan 2012 15:47

Op mijn nieuwe woning.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jan 2012 22:30

Verbouwingswerken wil niet altijd zeggen dat je er niet kan wonen.
Doe navraag bij gemeente en ga eens met kwartierinspecteur praten.
Is er bouwvergunning?
Is het gebouw casco of kan men er nog eten, slapen en wassen?

eylis

#8 , 19 jan 2012 10:53

oplossing: zowel domicilie op nieuw adrers en tweede "tijdelijke" verblijfplaats communiceren (adres aan zee met einddatum) en de reden hiervan (tijdelijk werk aan zee én verbouwingen.
dit is de juiste situatie en ook administratief perfect mogelijk.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”