#1 , 31 okt 2010 06:31
ik en mijn vriendin (wonen nog appart) zijn beiden gescheiden, heb huis van mijn ex overgenomen vermits lening bank . vriendin heeft nog een huis met haar ex waar hij in woont maar te koop staat. hebben het te veel betaalt en te veel geleend dus... bijleggen of niets over. we zouden event. naar mijn huis kunnen ( waar mijn ex nog tot mei 2011 woont) maar komen helemaal niet overeen van kosten verdeling. ik moet nog 13 j afbetalen en zij zit zeer krap. ik zou de lening verder afbetalen +50 % huishoudelijk geld. zij heeft kind van 12 dat bijna full-time bij haar is , mijn kids zijn iets ouder en neem nu 50% bij mij ( 1 werkt net ). Had graag gehad dat ze iets bijlegt voor gebruik huis (200€/maand) maar wil ze niet. Huis is 20 jaar en ik zou alle kosten moeten betalen van onderhoud grondbelastingen verzekering ... . Zij enkel 50 % huishoud . Als haar huis is verkocht houd ze haar afbetaling + huidige huur met kosten (verzekering, ... ) over. Wil wel iets extra doen tot haar huis is verkocht, maar zij zit toch met haar huur die weg valt ??? Ze wil wel iets geven maar moet bij notaris geschreven worden zodat ze haar geld terugkrijgt als er een breuk zou komen. Ik zie het zo: ik betaal en zij spaart of ben ik mis ? Het is misschien vrij onduidelijk maar als je een vraagje hebt graag. Alvast bedankt