*Graag jullie advies welke wegen te bewandelen. Ik werk bij een internationaal bedrijf, welke mij onlangs gevraagd heeft om als expat in het buitenland een tijd aan de slag te gaan (2 tot 3 jaar). Mooie voorwaarden, mooie locatie, bijzonder interessante job. Bij solicitatie twee jaar geleden was deze mogelijkheid trouwens één van de redenen waarom ik voor deze job gekozen heb.
Mijn vriendin werkt ook sinds twee jaar in een andere organisatie. Indien wij beide zouden beslissen om in te gaan op het aanbod, zou dit betekenen dat zij haar job moet opgeven.
Resultaat: gezinsinkomen zal lichtjes hoger liggen, maar uitsluitend bekomen door mijn job.
*Mijn vriendin en ik zijn feitenlijk samenwondend sinds 2 jaar. Verder geen contract, niet wettelijk samenwondend, niet gehuwed.
--> Op welke manier kunnen mijn vriendin en ik een soort "contract" opstellen die de regeling zou vastleggen indien onze relatie zou eindigen. Maw, mijn vriendin geeft haar job/carriere, zodat ik mijn carriere een boost kan geven. Hoe kan mijn vriendin uit dit contract een soort financiele zekerheid krijgen?
--> Welk soort document, wat is wettelijk en realistisch en bij wie laten vastleggen?
Trouwens, alles loopt heel goed tussen ons beide, maar graag hadden we beide wat zekerheid ingebouwd. Expat assignment zijn nogal drastische beslissingen in het leven

Mvg, Pieter