Contract scheiding van goederen

Vlinder03
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contract scheiding van goederen

#1 , 25 okt 2024 20:40

Situatie: koppel ( niet gehuwd) en 1 gezamenlijk kind. En 1 gezinswoning ( samen gekocht) met antiparcitieve inbreng vd woning bij huwen.
Wens: te huwen met contract scheiding van goederen waar de GEZINSWONING ingebracht wordt in een.beperkt toegevoegd gezamenlijke vermogen., alsook gemeensch rekeningen.
Met keuzebeding bij overlijden.

Vraag: wat betreft de EIGEN goederen in huwelijkscontract : heeft de langstlevende steeds het vruchtgebruik ervan? Kan je kiezen in het huwelijkscontract dat de eigen goederen in volle eigendom naar het kind gaat bij mijn overlijden?
Ik ga een appartement geschonken krijgen van.mijn ouders, en zij wensen dat deze rechtstreeks naar het kleinkind gaat na.mijn overlijden( schoonfamilie uitsluiten). Mijn inziens kan ik het vruchtgebruik van de LL van.eigen goederen.niet ontnemen.
Zij kunnen schenken met het verbod om het appartement in te brengen in de gemeenschap maar kunnen zij het vruchtgebruik aan de LL uitsluiten?
Dank bij voorbaat

wanton

#2 , 26 okt 2024 08:57

Ik denk dat u, met deze concrete situatie, best eens met een notaris gaat praten. Voor de uitvoering van dit plan is toch een notaris nodig!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”