mijn dochter is in de moskee getrouwd

elisabeth55
Topic Starter

mijn dochter is in de moskee getrouwd

#1 , 24 feb 2009 16:53

Mijn dochter heeft een moslim vriend.

Nu vertelde ze mij gisteren, 23 februari, dat ze 15 februari jl. getrouwd is in een Moskee!?

Ze heeft zich nog niet bij de burgelijke stand gemeld voor een huwlijkskontrakt, mag dit nu zomaar?

Is dit rechtsgeldig?

Binnenkort willen zij naar India gaan, wat is wijsheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 feb 2009 19:06

neen,

enkel een huwelijk voor de ambtenaar van de burgerlijke stand is rechtsgeldig. ( buitenlandse erkende huwelijken kunnen ook worden ingeschreven)

Het burgerlijk huwelijk moet het kerkelijk lees godsdienstig huwelijk voorafgaan - dat is al zo sedert 1750 of zo Jozef II

Tope

#3 , 25 feb 2009 01:19

Een moslimhuwelijk wordt voltrokken door een imam. Het bruidspaar is op deze religieuze plechtigheid niet aanwezig.

Zo'n huwelijk wordt o.a. afgesloten, omdat ongehuwd samenwonen binnen de moslimcultuur met een scheef oog bekeken wordt.

Eventueel volgt (veel) later een burgerlijk huwelijk.

Jouw dochter is dus niet 'echt' gehuwd met haar moslimvriend, maar dit 'huwelijk' geeft hem wel de mogelijkheid ongestoord met haar samen te leven.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”