Ik heb op 8 januari examens voor de cursus die ik volg bij Syntra in avondonderwijs nl administratief medewerker vastgoed.
Ik ben al een maand ziek waardoor ik me niet meer zie slagen in mijn examen. Ik zou natuurlijk dolgraag slagen. Kunnen jullie me helpen om een antwoord te vinden bij volgende vragen? Ik ben ten einde raad en dit forum is mijn laatste redmiddel !
Ik heb al 10 vragen maar het zijn er in totaal 40.
vraag 1Yolanda, 28 jaar oud en van Belgische nationaliteit, wordt door een vriend in contact gebracht met Ibrahim, 35 jaar en van Turkse afkomst. Ibrahim wenst met haar een huwelijk aan te gaan om zo een verblijfsvergunning in België te kunnen krijgen. Zou de ambtenaar van de burgerlijke stand hier kunnen weigeren om het huwelijk te sluiten? Als het huwelijk toch wordt gesloten, kan dan achteraf nog iets worden ondernomen?
vraag 2
Martine wenst te huwen met Jacques. Is er sprake van een huwelijksbeletsel in de volgende gevallen, en zo ja, is dispensatie dan mogelijk?
- Jacques is haar broer
- Jacques is haar neef (zoon van broer vader)
- Jacques is haar neef (zoon van broer)
- Jacques is haar vader
- Jacques is haar schoonbroer
vraag 3
Joost huwt met Naioma van Egyptische afkomst. Na enige maanden komt Joost tot de ontdekking dat zijn echtgenote de Islam belijdt, hetgeen door hem niet kan worden getolereerd. Hij wenst daarom de nietigverklaring van het huwelijk te verkrijgen, want meent hij, er is sprake van bedrog en dwaling. Is dat zo? Verklaar nader.
Hartelijk Dank !