Allen,
Mijn vriendin en ik zitten in de volgende situatie.
Ik heb 2 kinderen uit een vorige relatie en 1 kind uit mijn relatie met mijn huidige vriendin.
Mijn huidige vriendin bezit een huis van haar eigen die we verhuren en wij hebben onlangs een huis gekocht waar ik 62% eigenaar van ben en zij 38%, dit is ons huis waar we wonen en gedomicilieerd zijn. (alle kinderen zijn hier gedomicilieerd)
Als ik het goed begrijp dan zou, moest er nu iets met me gebeuren, mijn kinderen alles van mij erven.
Mijn eigendom en gelden zouden dus over de drie kinderen verdeeld worden.
Dit wil zeggen dat ~20% eigendom van ons gezamenlijk huis naar kind A gaat, ~20% naar kind B en ~20 naar kind C.
Mijn vriendin blijft eigenaar van 38% en moet zolang kind C minderjarig is zijn erfenis beheren?
Dit wil dan ook zeggen dat mijn ex de erfenis van kind A en kind B moet beheren daar zij de biologische moeder is.
Dit wil zeggen dat ze 2/3de van mijn gelden en een 40% van ons gezamenlijk huis moet beheren tot kind A en kind B meerderjarig zijn.
Jullie kunnen begrijpen dat dit een ingewikkelde en moeilijke situatie kan worden.
zijn er mogelijkheden zodat mijn vriendin en ik elkaar wat beter beschermen?
Niets doen lijkt me het aller slechtste.
Wettelijk samenwonen zal wat extra rechten geven naar elkaar voor het gezamenlijk huis?
Kunnen we trouwen met scheiding van goederen maar elkaar vruchtgebruik geven over heel de erfenis?
Zijn er nog andere mogelijkheden? (testament?)
Zijn er ook mogelijkheden dat mijn huidige partner de huidige week/week regeling doorzet moest ik komen te sterven?
Mijn huidige partner aanziet de eerste 2 kinderen als haar eigen kinderen en de jongste van de 2 is dit al langer dan 50% van zijn leven dit zo gewoon.
Alsook kunnen kind A en kind B dan kind C blijven zien.
Alvast bedankt voor de info!