Mijn partner woont sedert enige tijd bij mij in, in mijn eigendom die ik zelf maandelijks afbetaal. De afbetaling wil ik voor mijn rekening houden. Ik heb 2 kinderen uit mijn vorige relatie. Hij heeft tevens 2 kinderen die fulltime bij hun moeder verblijven, hij betaald daar zijn deel van de hypotheek van het huis af + alimentatie voor zijn kinderen.
We willen het financieel regelen hoe hij een bijdrage kan geven - zonder dat mijn kinderen de rechten op het appartemetn verliezen , mocht ik overlijden. Als mijn partner maandelijks een vaste bijdrage betaald, kan dit dan als bijdrage in mijn appartement aanzien worden.
Hoe zit dat met andere kosten ? Alle meubels , renovaties, onderhous, taksen, nutsvoorzieningen zijn op mijn kosten. Hoe bereken ik een (faire) bijdrage zonder dat dit kan aanzien worden als toedracht tot mijn woning. Zijn daar bepaalde documenten voor ?
Gezien hij lage kosten heeft, kan hij behoorlijk sparen voor zijn kinderen , dus zou ik zijn bijdrage in ons huishouden willen opsparen voor mijn kinderen; kan dit zomaar zonder dat er hierop aanspraak kan gemaakt worden door zijn kinderen , in geval van zijn overlijden ? Hij is gedomicilieerd bij zijn ex en hun kinderen. met dank