uitzetting woning / PV nr.

CharlieB.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

uitzetting woning / PV nr.

#1 , 16 feb 2020 04:03

Ik ben enkele weken geleden door de poltie uit de woning van mijn vriendin gezet, was feitelijk samenwonend en mijn domicilie staat er nog steeds.
Ik zou graag inzage willen hebben in het PV daar ik wil weten op welke gronden dit is gedaan. Zij is eigenaar van de woning.
Het gaat mij er niet om dat ik terug wil, het gaat mij erom dat de politie mij van de een op de andere dag op straat heeft gezet. Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de wettelijke gronden hiervan. Hoe verhoudt dit zich tot de wet Onschendbaarheid Woning? Er is GEEN sprake geweest van huiselijk geweld, en de politie heeft mij bij een hotel afgezet. Ik ben daar ingestort en uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik werd door haar "bemiddelaar" gedwongen overeenkmost te tekenen, in de zin van, dat het dat was, of niets. Ik heb van dat geld snel een andere woning kunnen regelen. Het gaat me niet zozeer om dit voorstel, maar meer om het feit dat ik op straat gezet ben, van de 1 op andere dag, zonder Vrederechter, door de politie.
Welke stappen kan ik ondernemen inzage te krijgen in het PV? Kan er sprake zijn van een fout door de politie? Kan ik hier verder nog iets mee?

PS ik heb het PV nummer reeds opgevraagd en in mijn bezit

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CharlieB.
Topic Starter

#2 , 16 feb 2020 09:23

PPS Verder ben ik, toen ik in het ziekenhuis lag, min of meer gedwongen een overeenkomst te ondertekenen door hara bemiddelaar. Ik heb hier twee varianten (nadien een nog minder voordelige getekend) waarin ik min of meer gedwongen werd te vertrekken, wel met een som geld voor evt. vinden woning op zon korte termijn (geen grote bedragen) auto werd mij afgenomen (stond op haar naam, wilde ik overnemen).
Het ironsiche is, dat ik zelf ook al weg wilde, maar aangezien ik twee kinderen heb, en een drukke baan, heb ik haar gevraagd mij max. 3 maanden de tijd te geven. Ik heb dit berichtje helaas niet meer. Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt in deze gang van zaken. Kan ik hier iets mee?

BloodNight

#3 , 16 feb 2020 12:53

Beste

Kan u het pv nummer geven, daaruit kunnen we misschien al wat meer uit opmaken.
Kan u meer in detail treden over hetgeen er zich exact heeft voorgedaan. Wie heeft de politie gebeld, wie heeft ze binnengelaten, was er ruzie,...
Feitelijk samenwonen is een verschil met een officieel (domicilie) adres hebben.

Reclame

Ghentian
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 feb 2020 13:29

Feitelijk samenwonen is een verschil met een officieel (domicilie) adres hebben.
Wat bedoel je?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Marcus Aurelius

#5 , 16 feb 2020 15:39

Bloodnight:
was feitelijk samenwonend en mijn domicilie staat er nog steeds.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

CharlieB.
Topic Starter

#6 , 16 feb 2020 17:42

Kunt u het PV dan inzien?

CharlieB.
Topic Starter

#7 , 16 feb 2020 17:49

Er was geen ruzie, ik had die dag thuis gewerkt en was TV aan het kijken toen mijn ex met twee familieleden en drie polities opeens binnen stonden. Ik kreeg van de agent tien minuten om mijn koffers te pakken. Toen ik hem vroeg op welke gronden ik mee/weg moest, gaf hij aan dat het huis eigendom is van mijn ex, en dat ik om die reden moest vertrekken op haar verzoek. Ze had me eerder die dag al een "overeenkomst" gestuurd waar ik drie dagen de tijd kreeg om te vertrekken (per mail) en daarmee ging ik niet akkoord. Ik had nog voor haar aangegeven dat ik akkoord was weg te gaan, maar wel op een humane manier en dat ik dus wat tijd nodig had. Wie de politie heeft gebeld weet ik niet, ik denk dat het een samenspel was van mijn ex en haar familieleden, mijn ex is zelf advocaat, dus ze heeft zwaar geschut ingezet en me overrompeld.
Laatst gewijzigd door CharlieB. op 16 feb 2020 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

CharlieB.
Topic Starter

#8 , 16 feb 2020 17:51

Als ik niet zou meewerken, dreigde hij, zou me naar een "ander hotel" brengen, m.a.w. zou ik meegenomen worden naar het buro. Ik vind dit eerlijk gezegd een merkwaardige gang van zaken.
Ja ik heb mijn domicilie op het adres en we woonden feitelijk samen. Hier dus wat meer details. De relatie liep al een tijd niet goed, maar er is nooit sprake geweest van geweld. Politie heeft me naar een hotel gebracht waar ik na twee dagen ben in gestort en per ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht. Daar begon de bemiddelaar/advocaat en vriendin van mijn ex mij de overeenkomsten te mailen. Vlgs mij zijn die stukken onwettelijk. Want ik dacht toch dat alleen een Vrederechter over deze zaken kan gaan?

CharlieB.
Topic Starter

#9 , 16 feb 2020 18:25

De poltie kwam tegelijk binnen met mijn ex en haar familieleden, trouwens, Ik heb ze zeker niet gebeld. We hadden de afgelopen dagen nauwelijks contact gehad trouwens, ze was de hele dag weg. Ze kwam meteen met de poltie binnen, er was dus niets voorgevallen, behalve dat ik rustig TV zat te kijken. Ik wist niet dat je opgepakt kunt worden als je relatie niet goed loopt?

Oude Belg

#10 , 16 feb 2020 22:10

We zullen het pv-nummer dan maar vergeten zeker?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

CharlieB.
Topic Starter

#11 , 17 feb 2020 03:10

We zullen het pv-nummer dan maar vergeten zeker?
Ik ben er geen voorstander van een PV nr. in een forum te vermelden.

CharlieB.
Topic Starter

#12 , 17 feb 2020 08:02

De code = 42L geschil in de familiale sfeer

BloodNight

#13 , 17 feb 2020 09:05

Beste
Het is bijzonder moeilijk om verder te gaan op de weinige info die u ons geeft. Om toch al enkele zaken op te sommen:

Dan zal uw ex-partner de politie hebben gebeld om melding te maken van problemen in de relatie.Ik heb het vermoeden dat u niet op locatie stond ingeschreven, anders kan men u niet zomaar buitenzetten. Men kan het vriendelijk vragen en u kan ingaan op hun vraag, doch dit is geen verplichting.

U dient naar de gemeente te gaan en na te gaan waar exact u gedomicilieerd staat. Deze kunnen u een document afleveren waarop staat wat uw officieel adres is. (attest van hoofdverblijfplaats - bewijs van woonst - attest van inschrijving of dergelijke)

Er waren geen alcohol of verboden middelen in het spel neem ik aan? Want dan zou eventueel een officier van bestuurlijke politie u als beveiligingsmaatregel kunnen laten verwijderen uit de woning. Echt zou men u daarna wel dienen verder te helpen.

Voor een uithuisplaatsing op bevel van het parket zouden er mee stappen dienen gezet geweest te zijn. M.a.w., normaal gezien zal men u dan verhoren maar dit kan wel verschillen van parket tot parket. Er zijn echter nog voorwaarden dewelke verbonden zijn aan deze procedure.

Wat ook een mogelijkheid is dat uw ex-partner reeds naar de vrederechter is gegaan om u uit de woning te zetten...

Het beste, en enigste, wat u nu kan doen is naar de gemeente gaan om een attest te bekomen en bij het parket het proces-verbaal gaan inkijken.
In het proces-verbaal staat exact geschreven wat er zich allemaal heeft plaatsgevonden en wie er eventueel werd gecontacteerd.
Indien u volgens de gemeente daar staat ingeschreven heeft u het recht om de woning te betreden en er te verblijven. U kan wel best eerst eens contact opnemen met de politie en hun dit zeggen, deze hebben namelijk mogelijks meer info over de "waarom" u niet meer in de woning mag. Kwestie dat er zich geen verdere conflicten voordien en om nadelige gevolgen voor u te vermijden.

CharlieB.
Topic Starter

#14 , 17 feb 2020 09:14

Ik sta WEL op de locatie ingeschreven!

CharlieB.
Topic Starter

#15 , 17 feb 2020 09:19

Mijn domicilie staat gewoon op dat adres, de politie heeft mij meegenomen, de PV staat op familiaal geschil. Ze hebben niet gezegd dat ik niet meer terug mocht komen. Een advocaat van mijn ex heeft mij gedwongen een "overeenkomst' te laten tekenen, waarin ik verklaar dat ik niet meer de woning zal betreden, m.a.w. ik was dakloos. Er is nooit een Vrederechter aan te pas gekomen!!! Volgens mij is daarom ook deze overeenkomst niet wettig. Ik heb geen contact meer met mijn ex, en veroorzaak geen problemen en houd mij aan de afspraken. Maar juridisch gezien houdt dit geen steek daar ik gedomicileerd ben op het adres.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”