#1 , 16 feb 2020 04:03
Ik ben enkele weken geleden door de poltie uit de woning van mijn vriendin gezet, was feitelijk samenwonend en mijn domicilie staat er nog steeds.
Ik zou graag inzage willen hebben in het PV daar ik wil weten op welke gronden dit is gedaan. Zij is eigenaar van de woning.
Het gaat mij er niet om dat ik terug wil, het gaat mij erom dat de politie mij van de een op de andere dag op straat heeft gezet. Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de wettelijke gronden hiervan. Hoe verhoudt dit zich tot de wet Onschendbaarheid Woning? Er is GEEN sprake geweest van huiselijk geweld, en de politie heeft mij bij een hotel afgezet. Ik ben daar ingestort en uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik werd door haar "bemiddelaar" gedwongen overeenkmost te tekenen, in de zin van, dat het dat was, of niets. Ik heb van dat geld snel een andere woning kunnen regelen. Het gaat me niet zozeer om dit voorstel, maar meer om het feit dat ik op straat gezet ben, van de 1 op andere dag, zonder Vrederechter, door de politie.
Welke stappen kan ik ondernemen inzage te krijgen in het PV? Kan er sprake zijn van een fout door de politie? Kan ik hier verder nog iets mee?
PS ik heb het PV nummer reeds opgevraagd en in mijn bezit