Domiciliëring
Geplaatst: 25 jun 2008 21:41
Beste mensen,
Als men voor 30 juni 2008 een abonnement bij Mobistar afsluit, bijvoorbeeld "My15", en dit voor een periode van 2 jaar, dan krijgt men gedurende deze 2 jaar het dubbel aantal belminuten voor dezelfde prijs. Het is dus een promo aktie.
Voorwaarde is dat men dan wel een domiciliëring moet toestaan. Anders kan men zelfs niet verder het abonnement afsluiten via de computer.
Men moet dus akkoord gaan met een domiciliëring.
Is men hier niet mee akkoord en wenst men via een gewone overschrijving te betalen, dan kan men wel degelijk klant worden en een abonnement afsluiten maar dan kan men geen aanspraak maken op de dubbele belminuten of de zogenaamde promo aktie.
Is het logisch dat men dan een domiciliëring kan afdwingen?
Nergens in de algemene voorwaarden die je kan raadplegen bij "My15", staat hierover iets geschreven.
Een bepaalde verkoper vertrouwde mij echter het volgende toe. Sluit het abonnement af en geef je rekeningnummer voor de domiciliëring. Het vak waar je normaal moet ondertekenen voor je akkoord met de domiciliëring, en waar dus ook je rekeningnummer is vermeld, weiger je te ondertekenen. Alzo kan het abonnement wel afgesloten worden.
Bij de eerste betaling zal je wel naar de bank moeten om je daar akkoord te verklaren met de domiciliëring. Volgens dezelfde verkoper kan je daar dan zeggen dat je niet akkoord bent met deze domiciliëring en weiger je te ondertekenen.
Zodoende zou men dan niet anders kunnen dan je een overschrijving te sturen voor de betaling.
Uitkijkend naar reactie hierop, verblijf ik.
Met vriendelijke groeten,
Eerlijkheid
Als men voor 30 juni 2008 een abonnement bij Mobistar afsluit, bijvoorbeeld "My15", en dit voor een periode van 2 jaar, dan krijgt men gedurende deze 2 jaar het dubbel aantal belminuten voor dezelfde prijs. Het is dus een promo aktie.
Voorwaarde is dat men dan wel een domiciliëring moet toestaan. Anders kan men zelfs niet verder het abonnement afsluiten via de computer.
Men moet dus akkoord gaan met een domiciliëring.
Is men hier niet mee akkoord en wenst men via een gewone overschrijving te betalen, dan kan men wel degelijk klant worden en een abonnement afsluiten maar dan kan men geen aanspraak maken op de dubbele belminuten of de zogenaamde promo aktie.
Is het logisch dat men dan een domiciliëring kan afdwingen?
Nergens in de algemene voorwaarden die je kan raadplegen bij "My15", staat hierover iets geschreven.
Een bepaalde verkoper vertrouwde mij echter het volgende toe. Sluit het abonnement af en geef je rekeningnummer voor de domiciliëring. Het vak waar je normaal moet ondertekenen voor je akkoord met de domiciliëring, en waar dus ook je rekeningnummer is vermeld, weiger je te ondertekenen. Alzo kan het abonnement wel afgesloten worden.
Bij de eerste betaling zal je wel naar de bank moeten om je daar akkoord te verklaren met de domiciliëring. Volgens dezelfde verkoper kan je daar dan zeggen dat je niet akkoord bent met deze domiciliëring en weiger je te ondertekenen.
Zodoende zou men dan niet anders kunnen dan je een overschrijving te sturen voor de betaling.
Uitkijkend naar reactie hierop, verblijf ik.
Met vriendelijke groeten,
Eerlijkheid