Samenwonen met partner al dan niet huur betalen

Jimoen
Juridisch actief: Nee

Re: Samenwonen met partner al dan niet huur betalen

#46 , 26 feb 2016 06:28

dus als ik het goed voorheb, zijn er mensen die vinden dat:
de persoon die +/- 750€ huur betalen, dit lekker kunnen sparen als ze bij een partner intrekken en niets huur moeten betalen.
Ik zou 250€ willen vragen dan spaart mijn partner nog 500€ uit. Fiscaal voordeel ok maar wat met KI, schuldsaldo, reparaties, onderhoud van alle toestellen, ...
Er zijn er hier al fier dat ze bijleggen voor electriciteit, verwarming, water, TV, internet, eten?????

Dus ja, huur vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andy666

#47 , 12 apr 2016 11:27

mijn situatie: gescheiden en ex-vrouw uitbetaald. ik betaal iets meer dan 900€ per maand voor een nieuwbouw half open bebouwing.
Sedert 4 jaar een nieuwe relatie waarvan we 3 jaar samenwonen.
Mijn vriendin wou absoluut geen eigenaar worden en dus niet mee intappen in de woning.
Wij zijn overeengekomen dat ze elke maand 250€ 'huur' betaald (ongeveer de helft van wat ze vroeger betaalde in haar appartement). Hier staat wel tegenover dat ik alle kosten draag die normaal een verhuurder moet betalen (herstellingen woning, onderhoud boiler, belastingen,...) Andere kosten zijn 50/50 (verzekering, inrichting,...). Verder hebben we ook een contract laten opstellen bij de notaris waarin staat dat als ik kom te overlijden dat mijn vriendin in de woning mag blijven wonen (Dit omdat ik nog minderjarige kinderen heb en als ik kom te overlijden wil dat zeggen dat mijn ex kan beslissen wat er met de woning gebeurd...)

Voor de dagelijkse kosten (boodschappen e.d.) betaal ik maandelijks meer dan haar omdat ik 2 kinderen in co-oudeschap heb.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”