De politie doet niet veel Sunita - wat moet de politie dan wel doen volgens u?
Iemand zonder bewijs direct oppakken ... dat is willekeur.
Ik weet het komt soms raar over maar als u niet bij een heterdaad misdrijf de politie erbij roepet en pas enkele dagen daarna reageert dan heeft de politie officier GEEN bijzondere bevoegdheid en KAN/MAG hij een aantal dingen zoals arrestatie - huiszoeking niet meer doen.
De politie registreert wel uw verhaal - de tegenpartij heeft het recht om ook zijn verhaal te doen en als daar geen HARDE bewijzen zijn dan stopt het (voorlopig) bij het parket die wegens gebrek aan bewijzen niet kunnen dagvaarden.
Niets weerhoudt u echter om via de vrederechter contactverbod aan te vragen.
Vij intrafamiliaal geweld MOET de politie COL 4 en COL 6 dat zijn omzendbrieven volgen.
Wat zijn dan de fouten die de politie heeft gemaakt volgens u en wie heeft dat gezegd.
U vindt dat hij liegt - hijzelf vindt van niet --- ik weet het u vindt dat de politie U moet geloven --- neen de politie moet de feiten zoals zijn ze vaststellen registreren en de waarheid trachten aan het licht te brengen.
Daarbij komt nog dat veel dokters weigerachtig staan tegen het correct opstellen van bruikbare attesten - Patiënt kloeg van pijn in de hals -O dagen werkonbekwaam - daar kan parket dus niets mee doen hoor.
De dokter moet duidelijk omschrijven en liefst op een figuur - waar en welke verwondingen hij/zij vaststelt met een acurate beschrijving.
Veel dokters weigeren daarbij een attest af te leveren voor de politie.
Ik ken zelfs een zaak waar de vrouw (gewurgd) door echtgenoot een doktersattest kreeg met nul dagen werkonbekwaamheid - paitient zegt pijn aan hals te hebben - het attest voor de man vermelde 4 weken werkonbekwaamheid te wijten aan onnodig politiegeweld in de woning- polsen vertoonde bloedende verwondingen met een acurate beschrijving van die wonden.
Beide attesten waren geschreven door dezelfde dokter in ziekenhuis.
Op de foto's van het labo waren bij wijze van spreken bijna de vingerafdrukken van de man op de hals van de vrouw duidelijk te zijn.
De vrouw heeft enkele dagen later nog komen zeggen dat het allemaal zo niet bedoeld was en dat de politie te brutaal had opgetrede zonder reden terwijl ze nota bene bewusteloos was tijdens de vechtpartij - door MUG was geholpen en dan naar ziekenhuis was gebracht EN de buren meerdere de politie hadden gebeld wegens het oorverdovend geroep en krijsen van de vrouw.
Ik zeg maar.