Woont nog bij moeder, maar ze weigert een sleutel te geven

Missis
Topic Starter

Re: Woont nog bij moeder, maar ze weigert een sleutel te gev

#16 , 03 sep 2010 08:54

En eigenlijk is het bij bevolking en start de kwartieragent een onderzoek woonst.
Er moet ook een PV inbreuk zijn opgesteld --- indien niet ... stel ik mij toch ook meer dan serieuze vragen....
Wat is een PV van inbreuk ?
De agent die we spraken zei dat wij niet mochten weten wat de moeder precies had gedaan of gezegd om haar zoon te laten schrappen op het adres. Dit kon enkel opgevraagd worden door een rechter.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 03 sep 2010 09:06

Vermits dit voorval je vriend aanbelangt, heb je wel recht om een copie van het proces verbaal te vragen. Dat heet een informatieblad of zoiets. De agent kan best wel zeggen dat je naar het vredegerecht moet, maar de verantwoordelijke van het korps zal toch moeten kunnen uitleggen wat hun aandeel daarin geweest is...

Ik vermoed dat zijn moeder zelf de zaak aangevat heeft via een kortgeding, dat ze alle aangetekende verwittigingen heeft verdokeremaand en dat het vonnis dan bij verstek is uitgesproken én uitgevoerd door de dienst bevolking ..kan dat tgechnisch gezien mede-forumleden?

Dan heeft Madam wel enkele duistere feiten gepleegd (verbergen aangetekende brieven)

Missis
Topic Starter

#18 , 03 sep 2010 09:11

Vermits dit voorval je vriend aanbelangt, heb je wel recht om een copie van het proces verbaal te vragen. Dat heet een informatieblad of zoiets. De agent kan best wel zeggen dat je naar het vredegerecht moet, maar de verantwoordelijke van het korps zal toch moeten kunnen uitleggen wat hun aandeel daarin geweest is...

Ik vermoed dat zijn moeder zelf de zaak aangevat heeft via een kortgeding, dat ze alle aangetekende verwittigingen heeft verdokeremaand en dat het vonnis dan bij verstek is uitgesproken én uitgevoerd door de dienst bevolking ..kan dat tgechnisch gezien mede-forumleden?

Dan heeft Madam wel enkele duistere feiten gepleegd (verbergen aangetekende brieven)
Ja zo'n brieven opsturen naar het adres waar iemand de andere wil laten schrappen is toch zo voor de handliggend dat die brieven dan "verdwijnen"... Als wij met die agenten gaan praten, is het dan mogelijk om aan hen te vragen om hun verklaring op papier te zetten of kunnen wij dit niet vragen van hen ?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 04 sep 2010 16:10

Er zijn 2 procedures - een bij de gemeente bevolking wet op inschrijving een administratieve met een administratieve akte duurtijd 6 maanden na x controles door de gemeente bevolen en uitgevoerd.

2- de gerechtelijk een correctionele inbreuk wegens inschrijving - geen adres met een PV inbreuk bevolking voor de procureur des Konings
De ene procedure heeft niks met de andere te maken.
Trouwens niets belet de zoon zich terug in te schrijven op zijn adres waar hij woonde... maar nu dus niet zo direct aan te raden dus asap naar vrederechter.

Eylis
neen hoor hij krijgt geen copie
Als de vriend in het kader van de procedure inbreuk bevolking een verklaring aflegt zal hij van die verklaring een copie krijgen.
Hij krijgt NOOIT een copie van een PV waarin hij betrokken is - enkel voor die feiten waar de wet voorziet dat aan betrokkene een copie van PV wordt overhandigd/opgestuurd (vb verkeersinbreuk) . in al de andere gevallen kan hij inzage van een PV bekomen op de griffie van het ogenblik dat hij een dagvaarding heeft gekregen - (het bekomen van een afschrift is gebonden aan bepaalde regels)- OPGELET Dit zijn de grote lijnen om het iets duidelijker te maken.

Mogelijk scenario; moeder doet aangifte bij gemeente/ politie - --gemeente vraagt politie een woonstonderzoek te doen.
Inspecteur luistert naar bewoners die zeggen dat hij daar verdwenen is ... ( op basis van welke wetgeving mag een inspecteur daar dan een huiszoeking doen om dat vast te stellen???)
Wij krijgen hier natuurlijk maar EEN verhaal te horen ....
en mogelijk is er ' iets' over het hoofd gezien.

""""Hij logeert nu wel bij mij met zijn kindje, maar hij wil nog thuis blijven wonen en ik vind dat momenteel ook het beste.""" kan dat het ' iets' over het hoofd geziene zijn.......

In elk geval als er aangetekende brieven zijn MOETEN die zijn afgetekend door persoon en weet de postbode meer... aan wie afgegeven - identiteit moet gecontroleerd worden ....

Missis
Topic Starter

#20 , 04 sep 2010 17:48

Voor de duidelijkheid : mijn vriend moet nu wel bij mij logeren sinds hij thuis niet meer binnen kan en mag. Maar het was helemaal niet de bedoeling dat dit zou gebeuren. Hij overnachtte soms wel bij mij maar dat kan toch wettelijk gezien geen reden zijn om hem buiten te zetten... Wij gaan pas volgend jaar samenwonen omdat we dan pas de financiele mogelijkheid daarvoor hebben.

En jullie horen inderdaad maar 1 verhaal, maar het andere verhaal hoort mijn vriend zelf niet eens van haar ... Ik probeer hier geen verwijten te verzamelen, ik probeer dit mee op te lossen.

Volgens de politieagent die wij spraken zijn er geen aangetekende brieven verzonden, enkel gewone brieven.

Franciscus

#21 , 04 sep 2010 19:10

Hoe kan die politieagent dat weten - post gaat via de post en niet via de politie - bij mijn weten.

En het ' iets' vergeten ... men komt soms bij mij met een dossier vol papier ...met een gans verhaal dat men enz enz enz ..
Tijdens het gesprek stel ik vragen en krijg antwoorden. So far so good. tot ik plots een strookje van de post zie zitten - een AS.
Ja dat hebben ze vorig jaar gekregen maar nonkel louis had gezegd dat we dat zeker niet moesten ophalen - want dan konden ze niet bewijzen dat we van iets wisten. Juist dus.

Of verhuurder slaat huur op doet x2 wegens verfraaingswerken ....
In brief stond ... vervanging van de rotte ramen.

Huurder niet akkoord en zaak voor de rechtbank - advocaat verhuurder haalt alles uit de kast om te verantwoorden.
Dan antwoord van mijn schoonbroer --- we hebben hier een brief dat het over rotte ramen ging ... hierbij nog wat foto's ....
advocaat ging door de grond want zijn opdrachtgever had hem die brief niet gegeven ... kon dus ook inpakken.

Missis
Topic Starter

#22 , 04 sep 2010 19:16

Hoe kan die politieagent dat weten - post gaat via de post en niet via de politie - bij mijn weten.
Als ik brieven verstuur omdat ik met iemand wil spreken dan weet ik wel of ik dat aangetekend heb gedaan of niet ... Of beslist de post tegenwoordig zelf wat er aangetekend wordt opgestuurd en wat niet ? Dat is dan nieuw voor mij. Maar ik zal verdere info wel aan een advocaat vragen want hier aangevallen worden vind ik maar niks ...

Franciscus

#23 , 07 sep 2010 18:11

""Volgens de politieagent die wij spraken zijn er geen aangetekende brieven verzonden, enkel gewone brieven.""

Dat hebt u geschreven.

Kijk, ikzelf en een aantal andere proberen met hun juridische kennis de zaak te begrijpen en te verklaren.
Wij weten ook dat voor een leek het soms moeilijk is om alles te begrijpen
Maar wij trachten steeds de juridische regels te verduidelijken en de procedures van toepassing.
Dus wanneer u plots met een nieuw element komt veranderd dikwijls de correctheid vann het basisgegeven. Soms wordt mijn( onze redenering gewoon omgekeerd. En dat is geen verwijt hoor. (Zo heb ik als oefening een 7-tal cases voor een 'blaffende hond' in huis - alleen de komma verschilt bij wijze van spreken van plaats.)

Vb een vonnis bij verstek en uitgevoerd door de gemeente? -- zoals ik al enkele malen heb gezegd er zijn procedures
1 - een administratieve bij de gemeente : beslissing college van burgemeester en schepenen
2 - een gerechtelijke via inbreuk bevolking - Pocureur des Konings en dat is een correctionele vervolging voor de strafrechtrechtbank

De vrederechter is een burgerlijke vordering die in eerste instantie de partijen oproept ter verzoening en daarna een vonnis kan vellen waarin OMDAT er redenen zijn vb betaald zijn huur niet - heeft alles zwart geschilderd - enz enz alles wat het SAMENLEVEN onmogelijk maakt beveelt dat partij 1 daar niet meer mag wonen. Dat is ook een vonnis en dat zal betekend moeten worden door een deurwaarder.
Exploot of brief wordt achtergelaten en exploot kan daarna vb bij de politie opgehaald worden ( politie treedt hier op als brievenbus voor deurwaarder)
Het een heeft NIKS maar dan ook NIKS met het andere te maken

En nogmaals hoe kan de politie weten dat de moeder aangetekende brieven heeft verstuurd - De post kan dat nazien niet de politie.

Ik probeer de procedures uit te legen en hoe te handelen

Inderdaad- een advocaat zal misschien wel nuttig en vooral nodig zijn.

Missis
Topic Starter

#24 , 08 sep 2010 09:44

En nogmaals hoe kan de politie weten dat de moeder aangetekende brieven heeft verstuurd - De post kan dat nazien niet de politie..
U begrijpt het verhaal niet. De politie heeft een brief naar moeders adres verstuurd aan mijn vriend dien toen nog daar was ingeschreven. Dit was een uitnodiging om zijn kant van het verhaal te horen aangezien de moeder de wijkagent heeft laten komen om haar zoon te schrappen. De politie zegt : deze brieven worden niet aangetekend verzonden. Dus moeder heeft deze brief niet afgegeven aan haar zoon en dus wist hij nergens van.

Het is namelijk zo dat de moeder de brievenbus altijd leegmaakt en dan de brieven sorteert. Dit liep al jaren heel goed en nu opeens zijn er brieven verdwenen. Alez dat moet wel want wij hebben die uitnodiging van de politie nooit gekregen en we weten dit ook pas sinds we zelf bij de politie waren om een sleutel te vorderen aan moeder, omdat wij helemaal niet op de hoogte waren van het feit dat ze haar zoon wilde laten uitschrijven en al helemaal niet dat dit reeds al gebeurd was.

En ik zeg het nochmaals : wij kennen de reden niet waarom de moeder dit gedaan heeft. Hij ging alle dagen werken en zorgde voor de rest voor zijn dochter en ging met mij wel eens weg en bleef hier soms ook slapen en ik ook af en toe bij hem en zijn moeder (zij wist ook altijd van de planning dus niet dat we zomaar respectloos hier of daar sliepen). Hij heeft haar onlangs een koelkast van 450 euro cadeau gedaan ... het slaat allemaal nergens op. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze mij niet kan uitstaan. Maar gooi je dan je kind en kleinkind op straat ? Of praat je er dan eerst eens niet over ?

Franciscus

#25 , 11 sep 2010 15:51

Ha de uitnodiging van de politie
Dan heeft de moeder brieven achtergehouden wat strafbaar zou kunnen zijn ... bewijsbaar ??
Het is wel zo dat de politie .. 1- meermaals uitnodigd gedurende een periode 2- langskomt om te verifiëren en meer dan 1 maal.

Gezien de complexiteit neem idd een advocaat.

woebus

#26 , 03 nov 2010 16:44

verhuurders kunnen de huurders niet zomaar laten schrappen. Er is , normaal gezien toch, een huurcontract en de verhuurder moet bij niet betaling van de huur van de huurder ook naar de vrederechter. Deze laatste kan bepalen wat er moet gebeuren.
Uw vriend kan naar de vrederechter stappen met een pro deo advocaat ( gratis ) indien deze geen inkomen heeft. De wijkinspecteur die de verklaring van zijn moeder heeft genoteerd kan het advies aan de bevolkingsdienst geven en het college van burgemeester en schepenen bekrachtigt dat . daarna is uw vriend op het adres geschrapt.
Bij terugnemen van zijn persoonlijke zaken zoals zijn kleding kan hij best in gezelschap van de politie naar zijn moeder gaan om alles te recuperen. Ook weer liefst op voorhand in samenspraak met de moeder zodat deze thuis is.

Indien uw vriend niets van inkomen heeft kan hij wel naar het ocmw van de gemeente. Die moeten hem verder helpen

succes

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”