Hallo,
Mijn partner en ik zijn wettelijk samenwonend.
Hij heeft nog 2 kinderen (7 jaar en 10 jaar) uit zijn vorig huwelijk en samen hebben we ook 1 kind van 1,5 jaar.
Mijn partner al ruim 2 jaar geen alementie geld meer voor zijn 2 zoontjes. (Terwijl ik erop aandrong om dat wel te betalen)
Nu hebben we natuurlijk een brief gekregen waarin zijn ex het achtstallige onderhoudsgeld vraagt te betalen. Het gaat om + 3000 euro.
Mijn partner is ondertussen werkloos en verdiend een stuk minder. Hij heeft dit nooit laten aanpassen IVM minder kindergeld betalen.
Hij heeft ook geen spaargeld.
Ik heb wel een beetje spaargeld van voordat we samen waren. Dit wil ik graag houden voor onze dochter of als het mogelijk is ooit zelf een huis mee te kopen.
Ondertussen is al veel van mijn spaargeld op omdat hij zijn geld voor al begin van de maand op is, wat laat dat ik alles moet betalen. Op 1,5 jaar ben ik al 7.000 euro kwijt aan betalingen. (Huur, gas, water, ..)
Dit is veel geld voor mij omdat ik maar werk aan een minimum loon.
Nu is mijn vraag: Kunnen ze zijn schulden van onderhoudsgeld bij mij komen halen? Ga ik dit moeten betalen met mijn laatste spaargeld wat ik nog heb omdat we wettelijk samenwonend zijn?