[/quote]Zijn naam verwijderd - JurecaBE - moderator , zijn lief en de baby bij jullie gedomicilieerd, dan zal het moeilijk zijn om ze uit het huis te zetten.
Wat ik niet snap is dat als het lief bij jullie gedomicilieerd is dat ze dan een inkomen (leefloon) kan hebben van 1.700 euro want is er dan geen rekening gehouden met het inkomen van jullie bij de berekening van het leefloon?
Want dit vind ik terug op het internet link: https://www.helderrecht.be/nl/vraag/kij ... -je-ouders
Kijkt het OCMW bij de berekening van het leefloon naar de inkomsten van je ouders of meerderjarige kinderen met wie je samenwoont?
Om het bedrag van je leefloon te berekenen, kan het OCMW rekening houden met de inkomsten van je ouders en/of je meerderjarige kinderen met wie je samenwoont. Het OCMW houdt daarbij alleen rekening met het deel van hun inkomsten dat hoger is dan het maximum leefloon voor een samenwonende. Dat deel van hun inkomsten wordt van je leefloon afgetrokken.
Ik en mijn vrouw zijn de eigenaar van de woning, die ik volledig overneem als mijn vrouw vertrekt. Daarna ben ikzelf de enige eigenaar.Ik begrijp dat jij de eigenaar van de woning bent?
Stuur naam verwijderd - JurecaBE - moderator een aangetekende brief met het verzoek de woning te verlaten binnen een redelijke termijn, 3 maanden bv.
Geeft hij hieraan geen gevolg dan zal je idd naar de vrederechter moeten stappen.
Geeft hij ook geen gevolg aan de uitspraak (in de veronderstelling dat die meeging in je verzoek) dan zal je het vonnis moeten betekenen en laten uitvoeren door een deurwaarder. Kost een aardige duit.
Het gaat wel over meerderjarige kinderen.#2 Het gaat niet om de ouders van mevrouw en het gaan ook niet om meerderjarige kinderen. Verder staat er ook KAN. Laat ons niet vergeten dat het hier om niet-onderhoudsplichtigen gaat en zoals ook al gesteld hangt veel af van de inhoud van de domiciliëring. Het gaat hier dan ook om een ongehuwde persoon met een kind ten laste. Het is dan ook mogelijk en zeker niet in strijd met de wetgeving. Tenslotte mag mevrouw en haar kind niet het slachtoffer worden van een eventuele/mogelijke onwil van uw pluszoon. Het is altijd zeer gevaarlijk om te verwijzen naar juridische sites als men zelf de essentie van de wetgeving niet kent/begrijpt. Het is vaak een kwestie van perceptie. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Dit is helemaal niet relevant, het is immers niet jouw verantwoordelijkheid om aan arbeidsbemiddeling te doen.De zoon gaf gisteren zelfs (en nog met trots) toe dat ie ALLE jobaanbiedingen weigert en negeert dat hem via interim worden toegestuurd.
Wij zijn beiden overal aan het rondvragen waar er eventueel werkgelegenheid is en waar ie aan de slag zou kunnen.
Zelfs onze eigen suggesties worden constant aan de kant geschoven en voor elke job heeft ie een reden om het niet aan te nemen:
- te ver
- verdient te weinig
- de werkuren staan hem niet aan
- er werken zuurpruimen
- het bedrijf zou een slechte naam hebben
- enz...
Hij is lasser van opleiding en we hebben hem zelfs al een bedrijf laten zien waar een bord buiten staat waar men een lasser zoekt maar zelfs daar gaat ie niet op in.
En dit bedrijf ligt nog geen kilometer van huis af en hij heeft een scooter.
Aangezien wij compleet vastzitten door z'n onwil om te werken en daarmee geen appartement kan vinden, en wij zijn dus verplicht om bij mekaar te blijven omdat het financieel ook niet haalbaar is om met 1 loon 5 mensen onderdak te verschaffen en te voeden, zie ik niet in dat dit niet relevant is.Dit is helemaal niet relevant, het is immers niet jouw verantwoordelijkheid om aan arbeidsbemiddeling te doen.De zoon gaf gisteren zelfs (en nog met trots) toe dat ie ALLE jobaanbiedingen weigert en negeert dat hem via interim worden toegestuurd.
Wij zijn beiden overal aan het rondvragen waar er eventueel werkgelegenheid is en waar ie aan de slag zou kunnen.
Zelfs onze eigen suggesties worden constant aan de kant geschoven en voor elke job heeft ie een reden om het niet aan te nemen:
- te ver
- verdient te weinig
- de werkuren staan hem niet aan
- er werken zuurpruimen
- het bedrijf zou een slechte naam hebben
- enz...
Hij is lasser van opleiding en we hebben hem zelfs al een bedrijf laten zien waar een bord buiten staat waar men een lasser zoekt maar zelfs daar gaat ie niet op in.
En dit bedrijf ligt nog geen kilometer van huis af en hij heeft een scooter.
Ofwel aanvaard je dat hij bij jullie inwoont ofwel zal je initiatieven moeten nemen zoals beschreven in mijn eerste post als hij niet uit eigen initiatief vertrekt.