Mijn ex en ik waren wettelijk samenwonende, echter na constante mishandelingen van haar kant zijn wij uit elkaar gegaan. Concreet ze heeft mij buitengegooid en erna heel wisselende signalen uitgestuurd (kom terug alsjeblieft, je sterft beter,...). Ze heeft ook de neiging om valse beschuldigingen te uiten/verhalen te verzinnen. Voor mijn eigen veiligheid ben ik weggebleven. Ze heeft echter diverse zaken gedaan die mij zwaar financieel nadeel hebben bezorgd na onze feitelijke scheiding.
Rekeningen geplunderd en geld opgesoupeerd
Mij verboden de woning te betreden terwijl ik verder mee mocht instaan voor de kosten (huur en nutsvoorzieningen zelfs volledig)
Gedreigd mijn meubels te vernietigen/stelen/verstoppen waardoor ik (samen met haar gewelddadige karakter) deze niet durfde weg te halen en met zwaar verlies heb moeten verkopen aan haar
(Enige antwoord van de politie was dat ik mijn meubels moest proberen halen en pas als ze op mijn gezicht begon te kloppen zouden ze iets kunnen doen)
Goederen beschadigd
Mij in de buurt zwart gemaakt (feitelijke leugens) waardoor ik onmogelijk verder kon wonen in mijn woning. Hierdoor diende ik te verhuizen.
Gelogen waardoor ik een contract heb ondertekend dat ik anders nooit ondertekend had. Hierdoor diende ik nog bijkomend een lening te geven die ik helemaal niet wou geven.
Ze heeft tijdens mijn halve vlucht uit huis nog diverse persoonlijke zaken achtergehouden die geen nut voor haar hebben (persoonlijke documenten etc.)
Een lening niet mee afbetalen voor zaken die zij nota bene gehouden heeft.
Verder zou ik giften aan haar ongedaan willen maken gezien het grove beledigende karakter van deze relatie.
De schade loopt op tot in de duizenden euro's
Ze is gelukkig zo slim (dom) geweest om alles via mails en chatberichten te bevestigen (ze lachte mij uit met wat ze had gedaan, stuurde foto's van beschadigingen, stuurde bedreigingen,... ). Ik vermoed dat ze verder nog steeds vrij solvabel is en mij dit wel kan terugbetalen.
Nu heb ik concreet enkele vragen:
Bemiddeling via advocaat heb ik geprobeerd, maar is op een halve sisser afgelopen waarbij ze een scheldmail naar de advocaat heeft gestuurd. Is er zoiets als bemiddeling door een rechter? ik vermoed dat ze daar wat meer haar manieren zal houden. Is het trouwens acceptabel om dat geld te eisen onder dreiging van een rechtszaak? Hoe ga ik om met de valse beschuldigingen die ze constant uit?
Een ander probleem is dat ze aangaf geen contact meer te willen hebben met mij, aangezien ze mij anders zou aangeven voor stalking. Voor de duidelijkheid het enige contact dat ik wil hebben is dat ze haar rekening betaalt en terugbetaalt wat ze ontvreemd heeft. Verder heb ik geen nood aan contact. Het lijkt mij dat ze de stalkingswetgeving wil gebruiken om onder haar schulden uit te komen.
Op welke locatie start ik zo een zaak? Mijn arrondissement, haar arrondissement of ergens ertussen?