Hallo. Even een kleine situatieschets. Een dik jaar geleden begon ik een relatie met, wat ik dacht, de vrouw van mijn leven. 13 maanden later bleek ik in de val van een pathologische leugenaarsters getrapt te zijn die om en bij de 5000 euro van mij geleend heeft. Hoe ik dat moet gaan terug krijgen is mijn nog een raadsel.
Maar, door haar zwartwerk in combinatie met een uitkering verloor ze in het begin van de coronaperiode haar werk waardoor ze gedwongen werd haar appartement te verlaten aangezien ze dat niet meer kon betalen. Ik heb haar toen onderdak aangeboden en ze verhuisde naar mijn adres. We woonden feitelijk samen
Om een lang verhaal kort te maken. Een vijftal weken geleden heb ik haar, onder politiebegeleiding, gevraagd de woning te verlaten. De leugen teveel was gevallen. Ik heb meteen de schrapping van ambtswege aangevraagd zodat haar adres hier geschrapt kan worden en zij haar adres bij een ocmw kan onderbrengen. Die procedure loopt nog.
Ondertussen staat wel heel mijn zolder en de helft van de kelder vol met haar inboedel. Ruimtes die ik wel nodig heb voor mijn eigen zaak die begin volgend jaar zou moeten beginnen lopen.
Wat met die inboedel eens haar adres hier niet meer geregistreerd staat? Kan ik haar “gerechtelijk” dwingen haar spullen binnen een bepaalde tijd hier weg te halen? Momenteel gebruikt ze die nog als excuus om af en toe langs te komen en dat wil ik niet langer. De spullen zijn haar eigendom, verkopen, om haar schulden te vereffenen is geen optie. Het zou me ook veel teveel energie kosten. Ik wil gewoon graag dat die spullen hier ASAP weg zijn. Ik kan op geen enkele medewerking van haar rekenen.
Wat kan ik doen? Wat als ik de spullen niet buiten krijg? Kan ik een stallingsvergoeding vragen? Me raadt mij aan om via het vredegerecht de schulden terug te vorderen. Er is geen contract voor lening opgesteld. Maar er is wel schriftelijk de belofte mij terug te betalen. Ik weet dat de geldkwestie moeilijk is. De inboedel uit mijn huis is voor mij prioriteit. Het is geen optie dat ik stockageruimte én een verhuisfirma contacteer om dat te regelen aangezien me dat nóg meer geld kost.
Hartelijk dank voor alle tips, advies, ...