Financieel bijspringen volwassen kinderen.

bennybernaer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Financieel bijspringen volwassen kinderen.

#1 , 03 mei 2020 19:56

Ik en mijn huwelijkspartner hebben beide een handicap en om die redenen ook beiden werkonbekwaam.
Ik zelf geniet van een invaliditeitsuitkering, en mijn partner krijgt enkel en alleen maar de integratietegemoetkoming CAT 2,
omdat mijn invaliditeitsuitkering de maximum toegelaten waarde overschrijdt om ook recht te hebben op een vervangingsinkomen.

Op zich komen we rond, maar veel extra's zijn er niet.... Zo is er bijvoorbeeld nauwelijks geld om eens iets leuk te doen of dat mooie kleedje...

Nu vragen we ons zich zelf af, of de ouders van mijn partner (de mijne zijn overleden) niet de plicht hebben om hun dochter (mijn partner) financieel bij te staan, als zij het moeilijk heeft ? Dit hoeft niet perse elke maand te zijn, maar bijvoorbeeld enkele keren per jaar een duwtje in de rug (voor bijvoorbeeld) nieuwe kleding.

Zelf zijn ze van mening trek jullie plan....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2020 21:18

TS U zegt zelf we komen rond maar veel extra's hebben wij niet.
Ik denk dat momenteel veel huishoudens niet rond komen en zelfs geen extra's hebben.

Het is zeer spijtig dat u beiden een handicap heeft; maar anderen dwingen om bij te springen, vind ik een brug te ver.
Als zij het doen, is het mooi anders pech.

https://www.riziv.fgov.be/nl/themas/arb ... iteit.aspx

en #2 Marcus : is een oplossing

p.s. hoeveel is uw maandinkomen ongeveer ?

Sirkii

#3 , 03 mei 2020 21:25

Neen. Die onderhoudsplicht is er niet. Als de ouders geven om hun kind en er is geld over dan doen ze dat veelal maar da s hun vrije keuze. Veelal als ze geven zorgen ze dat alle kinderen hetzelfde krijgen om ruzie achteraf te vermijden. Als de ouders ook al krap bij kas zitten lukt dat natuurlijk niet.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”