Beste
Mijn vader heeft in november vorig jaar een CVA (lichte hersenbloeding) gekregen. Sindsdien is hij niet meer de oude geworden, maar nu is het echt uit de hand aan het lopen. Hij is dus enorm vergeetachtig en weet niet wat hij de dag voordien gedaan heeft. Hij reed nog veel met de elektrische fiets wat wij hem sinds vandaag hebben afgenomen. Hij kan de gevaren in het verkeer niet meer inschatten. Hij is de afgelopen dagen ook al regelmatig gevallen met de fiets. Hij is zeventig jaar en woont nog samen met mijn moeder. Zij is zelf niet in staat en heeft ook niet de zin om voor mijn vader te zorgen. Wij ,mijn broers en ik, hebben mijn vader al twee keer met een smoes naar het ziekenhuis gedaan waar hij dan 's avonds op eigen verantwoordelijkheid terug naar huis ging. Nu zijn we te weten gekomen dat hij deze nacht is vertrokken met de fiets naar een plaats waar hij in de tuin gaat werken. Zo een dingen kunnen voor ons niet meer. Mijn moeder beseft niet dat ze alles op slot moet doen als ze 's avonds slapen gaat. Nu is mijn vraag of wij mijn vader naar het ziekenhuis kunnen doen en de dokters kunnen verplichten om hem daar te houden. De huisarts is van deze situatie ook op de hoogte. Wij zien dit echt niet goed komen en hebben ook schrik dat we ons vader binnen een korte termijn gaan verliezen. Hij wil en kan niet aanvaarden dat hij de dingen die hij kon voordien nooit meer zal kunnen doen.
Ik ben ook op het vredegerecht geweest voor de aanvraag te doen voor volledige bewindvoering maar ik denk niet dat we de tijd hebben om daar op te wachten. Mijn vader heeft dringend medisch hulp nodig maar hij wil niet.
Alvast bedankt voor de informatie.
Met vriendelijke groeten
Agna