Hallo,
Ik woon sinds 3 jaar samen met mijn vriend. We werken beiden en mijn salaris is niet zo veel minder, maar ik heb 2 kinderen waarvan één kotstudent wat voor mij erg duur is. Nu heb ik de afspraak met mijn vriend dat we ieder de helft betalen voor de huur van het huis, water, gas, elektriciteit, verzekering etc. maar in praktijk betaal ik steeds veel meer dan hij en bovendien gebruikt hij mijn visa kaart voor luxe aankopen voor zichzelf. Ik maak hiervan regelmatig de rekening en vraag hem het verschil aan me terug te betalen. Het probleem is nu dat hij dit gewoon niet doet, hij heeft het ene excuus na het andere om me niet terug te betalen en jaar na jaar wordt de som hoger en hoger. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen want ik wil ook geen problemen met de huiseigenaar of boetes voor het niet op tijd betalen van andere rekeningen dus ik betaal steeds maar. Hoe kan ik een einde maken aan deze vervelende situatie? Kan ik ook interest beginnen aanrekenen om hem te motiveren om mij terug te betalen?
alvast bedankt,
V