Beste, vorige maand naar een advocaat geweest voor een dossier van wettelijke samenwoonst te regelen met een niet-Europees.
na een gesprek wees hij ons erop dat dit een eenvoudig dossier is. Hij vroeg daarvoor 1000 Euro. heb toen mondeling te kennen gegeven dit niet te kunnen betalen. geen nood zij hij ja kan afkorten te beginnen met 300 - 250 euro om de zaak op te starten.
ondertussen naar de gemeente geweest voor de eerste papieren daar wees de beambte me erop dat dit een eenvoudig dossier is en ze ons ging helpen met het opstellen naar DVZ en de nodige documenten na te kijken . Dienst Vreemdelingen Zaken vraagt hiervoor wel 160 Euro .
Heb nu de advocaat telefonisch en via e-mail laten weten dat ik geen gebruik wens te maken van zijn diensten.
NU krijg ik een brief van de advocaat op 250 euro provisie te storten zoals afgesproken. MIjn vertrouwen is nu helemaal zoek met hem , ook via andere redenen dan deze,
al bij al lijkt 1000 euro dan veel om een papier in te vullen van gezinshereniging en de nodige documenten daar bij te sturen , wie zegt nu dat hij nog méér aanrekend op het einde of een hogere provisie vraagt ?
hoe dit op te lossen en staat niets op papier heb enkel 50 Euro betaald om een dossier te openen en heeft hij een paar copy's genomen van paspoort .
Hartelijke dank.