feitelijk samenwonen,uit elkaar

filip68
Topic Starter

feitelijk samenwonen,uit elkaar

#1 , 24 aug 2015 12:53

20 maanden geleden, een klasgenote die ik 30 jaar niet had gezien, wordt uit haar appartement gezet.Ik bied haar en haar twee kinderen,onderdak aangezien ik een huis huur met 4 slaapkamers en dus plaats genoeg heb. Na een drietal weken, beginnen we een relatie. Zij is met niks van papieren in orde en aan gezien zij nergens haar adres kan zetten, sta ik toe dat zij dat bij mij zet. Ondertussen blijkt dat zij een alcoholprobleem heeft. Aangezien ze anti depressiva en alcohol mixt, veranderd haar persoonlijkheid constant waardoor mijn inwonende dochter, bij haar vriend gaat wonen. Ik geef haar de keuze,stoppen met drinken of einde relatie. Ze blijft drinken dus ik stop de relatie. Zij heeft in die 20 maanden, amper 4 maand gewerkt,telkens achter een bar in taverne. Eerst 3 maand, natuurlijk meer dronken dan nuchter, dan nog een maand ergens anders,hetzelfde liedje.Aangezien zij haar probleem zelf niet erkent en de fout altijd bij iemand anders legt,is ze dus ook niet in orde met niks van papieren.Ik heb haar,en haar kinderen dus maanden onderhouden.Haar zoon van 19, gaat al niet meer naar school sinds zijn 16de,zoekt geen werk,hele dag playstation en wiet smoren.Heel het huis,dat ik huur, stinkt. Ik heb tot op heden,de huur altijd alleen betaald,ook de gas/electriciteit,water,telenet enz. Ik heb haar gezegd dat ze kan vertrekken en ze zou dat doen tegen eind augustus,dan eind september,dan eind oktober.Dus ze houdt mij aan't lijntje en ik weet ook dat ze niets kan huren want ze vragen nu 2 of 3 loonfishes vooraleer ze willen verhuren,en die heeft ze niet. Ik krijg ze dus alleen buiten via de rechtbank maar nu mijn vraag: Kan het zijn ,aangezien ik vast werk heb en zij amper inkomen heeft en een vrouw is met twee kinderen, dat ik uit het huis word gezet? Ik wil niet het risico lopen zelf op straat te staan. Ik ben het ocmw niet en daar kan zij trouwens ook niet meer terecht. Alle suggesties zijn welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 24 aug 2015 14:28

Jij huurt het huis en zij heeft daar geen enkel recht op. U zal wel zo snel mogelijk moeten beginnen met aangetekend te communiceren.
Stuur haar een AS waarin je verwijst naar jullie breuk, naar jullie afspraak dat zij het huis zou verlaten, naar de mondelinge afspraken die gemaakt werden:
- op xx/xx/xxxx bevestigde je mij dat je tegen xx/xx/xxxx het huis zou verlaten. Dit gebeurde niet
- op xx/xx/xxxxx ....
Dat u merkt dat zij geen enkel moeite doet om zich aan die afspraak te houden. dat u bij deze haar nog tot 15/10/2015 de tijd geeft om ander onderkomen te zoeken. Meld haar dat indien zij hier geen gevolg aan geeft, u genoodzaakt zal zijn u tot de rechtbank te wenden.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”