huwelijkscontract

wanton

Re: huwelijkscontract

#16 , 25 nov 2014 18:50

Het feit van de lening verandert wel enigszins de situatie. Bij trouwen kan er een beperkte gemeenschap gevormd worden. Door inbreng van het huis , geld én de lening, waarbij de eigendomsverhouding zelfs niet 50-50 moet zijn. Eén en ander moet tegen, mekaar afgewogen worden. Dit is evenwel geen simpele berekening, maar moet lukken. Hij wordt niet zomaar mede-eigenaar door een deel van de verbouwing te betalen. Alle kosten die hij doet veranderen niets aan het gegeven dat u alleen eigenaar bent en dat blijft als er geen trouw zou komen.
Misschien nog iets om in te brengen in de gemeenschap : jullie kinderen. Eigenlijk, een kleine adoptie van elkaars kinderen. Is toch ook eens te overwegen! Dan erven ze steeds evenveel. Sommige zaken zijn daar wel afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 nov 2014 20:00

Inderdaad en kleine adoptie wijzigt niets aan verhoudingen met ex-en.
Brent alleen een nieuwe wettelijke brand tot stand.

Zo hebben we in de vriendenkring een geadopteerd kind met een dubbele familienaam. Dit al vanaf haar 12 nu 17 ...vond ze kei cool.
Werd door rechtbank zelf voorgesteld - kon familienaam dezelfde houden - wijzigen of dubbel en kon dan nog kiezen in welke volgorde.

Fietje
Topic Starter

#18 , 26 nov 2014 08:51

Het feit van de lening verandert wel enigszins de situatie. Bij trouwen kan er een beperkte gemeenschap gevormd worden. Door inbreng van het huis , geld én de lening, waarbij de eigendomsverhouding zelfs niet 50-50 moet zijn. Eén en ander moet tegen, mekaar afgewogen worden. Dit is evenwel geen simpele berekening, maar moet lukken. Hij wordt niet zomaar mede-eigenaar door een deel van de verbouwing te betalen. Alle kosten die hij doet veranderen niets aan het gegeven dat u alleen eigenaar bent en dat blijft als er geen trouw zou komen.
Misschien nog iets om in te brengen in de gemeenschap : jullie kinderen. Eigenlijk, een kleine adoptie van elkaars kinderen. Is toch ook eens te overwegen! Dan erven ze steeds evenveel. Sommige zaken zijn daar wel afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.

Dag Wanton, ik heb daar ook al over gehoord, maar dat moet met de toestemming van de kinderen, en de moeder of de vader anderzijds, de kinderen zijn al volwassenen, één is zelf al getrouwd ....
Toen we naar de notaris gingen, was zij ook van plan een nauwkeurige berekening te maken van alle eigendom en gelden .. en daarna kijken hoe de weegschaal afweegt, ook rekening houdend met de lening,wat wij samen al hebben afbetaald in die zeven jaar, en wat we nog moeten afbetalen ...Ook wordt rekening gehouden met het feit dat mijn vriend al een vrij groot bedrag heeft gebruikt van zijn eigen om die oude lening(met een hele grote rentevoet)voor een stuk in te korten, we hebben dan samen op beide namen, een nieuwe lening afgesloten aan een super lage rentevoet.
Ze gaan ook mijn huis schatten, om de waarde te kennen ....Want ik heb mijn huis 12 jaar geleden gekocht, en die waarde is toch enigszins veranderd denk ik. Er wordt ook iets vermeld in de akte, moest het, hopelijk nooit, verkeerd aflopen tss ons twee ......onze inbreng wordt zowiezo op papier gezet.
Over de erfenis van mijn ouders moet ik mij geen zorgen maken, die blijft zowiezo eigen ....

groeten v

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”