Kunnen wij dit huwelijk laten annuleren?

Oma2010
Topic Starter

Re: Kunnen wij dit huwelijk laten annuleren?

#16 , 06 nov 2013 15:23

Excuseer, 'Franciscus' wat de mensen toch allemaal verzinnen: mijn schoonzoon is helemaal niet de patiënt van mijn huisarts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 nov 2013 15:31

En in hoeverre kan UW huisarts dan de psychische toestand van uw schoonzoon bespreken.
En dit zoals u zelfs schrijft ZONDER dat hij een patiënt is, zonder dat hij met uw schoonzoon gesproken heeft en zonder dat deze toestemming heeft gegeven om wat dan ook met U te bespreken.
Dan heeft uw huisarts, mijn heel bescheiden mening een opinie geuit over een persoon niet aanwezig...ZONDER diagnose.
Dan gaan we naar laster en eerroof, lasterlijke aantijgingen enz.

U bent als schoonouders TOTAAL niet bevoegd om kennis te krijgen van wat dan ook inzake zowel uw dochter als uw schoonzoon.
Voor dit soort feiten bent u totaal vreemden en onbevoegd.

PS mocht u denken dat ik niet weet waarover ik schrijf, per toeval redelijk goed.

Oma2010
Topic Starter

#18 , 06 nov 2013 15:43

Dit zal nu mijn laatste reactie zijn: Wat weet u dan van wat mijn huisarts wel besproken heeft? Hij heeft helemaal niets gezegd dan wel geconcludeerd over het syndroom van mijn schoonzoon, noch heeft hij enige opinie geuit. Waar haalt u dat eigenlijk van?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 06 nov 2013 15:56

U hebt zelf uw huisarts aangehaald :
"Gisteren kreeg ik in een gesprek met mijn huisarts de raad om met de vraag voor annulatie bij de vrederechter te informeren."
en
"naar mijn huisarts ging en aangezien wij een goede vertrouwensrelatie hebben en hij ook op de huwelijksreceptie van mijn dochter aanwezig was, deze wending met hem besproken heb."

Hij heeft dus niets gezegd zoveel te beter dan is er ook niets strafbaars gebeurd.

Ik heb alleen de juridische consequenties gegeven dat is alles.
U hebt van ons de juiste rechtbank gekregen.
De redenen waarop een huwelijk kan ontbonden worden.
En wat er onder beroepsgeheim valt.

Nanne___

#20 , 19 nov 2013 17:16

Ik kan me niet voorstellen dat de man van uw dochter voor het huwelijk perfect "normaal" was en na het huwelijk helemaal anders. Je kan inderdaad autisme verbergen, of toch de typische trekjes wat verbergen (ik spreek uit ervaring) maar na de diagnose ben je niet plots een ander mens. Er gaat trouwens inderdaad heel wat meer aan vooraf dan een testje of twee (en het CLB stelt nogal wat foute diagnoses). Het is natuurlijk wat zoeken in het begin (wat is door mijn autisme, wat is gewoon een karaktereigenschap?) maar is dat niet bij ieder huwelijk het geval? En werd er niet afgesproken "in goede en kwade dagen"? Annuleren van het huwelijk lijkt me in dit geval enorm ver gezocht, en tegenwoordig is een scheiding toch geen zo'n schande meer...
En trouwens: mocht uw dochter plots kanker krijgen en haar man verlaat haar daarom, zou dat ook niet heel fout zijn?
In dit geval ligt dat precies hetzelfde: er gaat een moeilijke periode volgen (vooral doordat hij de diagnose moet leren aanvaarden) voor uw schoonzoon, maar na verloop van tijd gaat zijn leven ook gewoon weer verder. Autisme had hij namelijk al altijd (als hij het al heeft natuurlijk) en hij leert wel snel hoe hij ermee moet omgaan.

Elthyr

#21 , 21 nov 2013 12:21

Onze dochter is een jaar geleden getrouwd maar haar man gaat nu weer terug naar zijn ouders. Toen zij elkaar leerden kennen was alles heel mooi en goed. Eens getrouwd kwam het dagelijkse leven boven zoals dat natuurlijk bij iedereen is, alleen werd na enkele tijd duidelijk dat hij met een speciaal probleem zit. Nu is mijn vraag of het huwelijk voor de wet kan geannuleerd worden.
Ik ben dankbaar voor alle tips.
Een interessante vraag, als hulpverlener ga ik regelmatig om met volwassenen met autisme, die ook gehuwd zijn (met een partner met of zonder autisme). Ik heb het dan over een autismespectrumstoornis uiteraard (zonder verstandelijke beperkingen in het spel).
Het autisme doet hier uiteraard niets terzake, tenzij uw schoonzoon ook een ernstige verstandelijke beperking had (met bewindvoering en/of verlengde minderjarigheid, maar dan niet door zijn autisme).
Er zijn duizenden koppels in België (Vlaanderen) waarvan de ene persoon autisme heeft (officieel erkend door een erkend team - dat idd een gedragsdiagnose stelt) en de andere niet.
Het gaat hier 'gewoon' om niet ingeloste verwachtingen tussen beide partners. Er zijn uiteraard partners die dit proberen voor de rechtbank, maar dat is meestal als er sprake is van kinderen.

Mariette

#22 , 21 nov 2013 12:38

Waarom is het zo noodzakelijk dit huwelijk te annuleren? Is gewone scheiding met onderlinge toestemming geen voldoende oplossing?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”