Uit huis gezet door ouders via vredegerecht

Julius777
Topic Starter

Re: Uit huis gezet door ouders via vredegerecht

#31 , 27 jan 2013 06:31

Mijn belangrijkste vragen zijn de volgende:

- Hoe kan ik het bedrag uitgegeven aan hotels en huur en andere gemaakte kosten gedurende de 2 maand dewelke ik nog mocht verblijven op mijn domicilie-adres verhalen op mijn ouders en is dit realistisch?
- Doe ik er goed aan klacht neer te leggen voor opzettelijke slagen en verwondingen door mijn vader en bedreigingen met bevel door vader (woede-uitbarstingen met geweld) met als doel het verlaten van de woonst?
- Kan ik klacht neerleggen wegens het frequent bellen naar politiediensten door mijn ouders, eveneens met als doel mij zo snel mogelijk het huis uit te krijgen met onterechte vrijheidsberovingen en onterechte collocatie tot gevolg?
- Wat kan ik best doen tegen dit soort optreden van politiediensten en gerechtspsychiater? Hoe en waar kan ik klacht indienen?
- Dien ik verder nog iets te ondernemen wegens diefstal/misbruik van vertrouwen tegen mijn ouders?
- Kan ik schadevergoeding eisen wegens het niet kunnen afleggen van een examen net de week voor de collocatie (inschrijving 2500€ en nieuwe inschrijving eveneens 2500€)?
- Hoe kan ik best die maatschappelijk assistent van de politie aanpakken want zoiets vind ik echt "over the top"?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 27 jan 2013 16:17

Beste,
Ik zal trachten hier en daar wat commentaar te geven …. de zaken waar ik niets op te zeggen heb zijn dus geschrapt.
Het gaat over uw berichten vanaf 27 jan 2013 03:51

De redenen voor de in observatiestelling (vóór de collocatie), waarvan het verslag is gemaakt door een gerechtspsychiater, waren de volgende:
Mijn behandelend psychiater heb ik tijdens de opname gebeld en hij was gechoqueerd. Hij zei: "Hoe kun jij nu gecolloceerd zijn???" Ik heb hem de 3 redenen van de gerechtspsychiater opgenoemd en hij zei: "Dat is LARIE"...
dus u bent voor en sprake was van een collocatie ook al opgenomen geweest in een psychiatrische instelling..... ik zeg hier NIET dat dat een reden tot collocatie kan zijn

Mijn moeder heeft bij het vredegerecht een verzoeningsprocedure opgestart voor uithuiszetting

Ik denk dat er dus geen vonnis voor uithuiszetting is maar een vrijwillige overeenkomst nl de verzoeningsprocedure. Waar de vrederechter dus duidelijk ervoor gezegd heeft DAT Julius in de woning kon blijven maar Julius blijkbaar heeft aangegeven naar een vriend te gaan... innelk geval kreeh hij tijd tot eind januari

en mij een brief in de hand geduwd van een maatschappelijk assistent van de politie (vroeger rijkswacht) voor een afspraak. Daar ben ik naartoe geweest.
maatschappelijk assistent .... met welke bevoegdheid binnen de politie?

Deze heeft een gerechtspsychiater opgetrommeld en de procureur of parket gebeld.
Politie belt geen psychiater is voor niets nodig
Indien de politie vind door de aangereikte elementen dat een doktersonderzoek nodig is contacteren ze het parket.. het parket beslist dat het een dringende opname is en dan wordt er door de politie een dokter gevorderd - dus een geneesheer. Deze stelt verslag op en op basis van dit verslag samen let het PV van de politie wordt door het parket een opname gevorderd in een psychiatrische instelling. Het verdere verloop is dat de vrederechter u binnen de 24 uur zal bezoeken en dat tevens een onafhankelijke psychiater u in de instelling zal onderzoeken.

Bovendien zat dat mannetje erbij tijdens de consultatie die ik had bij de gerechtspsychiater.... ook niet echt kosjer.
Hier zou ik zeggen dat gezien het een onderzoek betreft dit niet onder direct toezicht moet gebeuren.

Toen hijzelf zijn verhaal wou doen aan de gerechtspsychiater werd ik verzocht de praktijkruimte te verlaten.
Dat klopt het betreft info over een politioneel onderzoek dat daar hoeft u op dat ogenblik niet bij te zijn - algemene rechtsregels

Ik heb de procureur des Konings via aangetekende zending 2 maand geleden verzocht mij het volledige verslag van de gerechtspsychiater over te maken, nog altijd zonder resultaat. Ondertussen heb ik er ook al een paar keer voor gebeld, eveneens zonder resultaat.
Gezien onderzoek hoeft de magistraat geen inzage te geven in het PV zolang het onderzoek niet is afgesloten ..parket dient hierover evenmin met u te corresponderen.

De eerste keer dat mijn ouders mij hebben proberen colloceren was in het ziekenhuis tijdens de periode van herstel na de operatie rugfractuur. Van de rugchirurg mocht ik het ziekenhuis verlaten. Mijn moeder wou niet dat ik naar huis kwam en zei dat ik maar naar de sociale dienst van het ziekenhuis moest stappen om opvang te regelen. Bovendien heeft ze een psychiater uit het ziekenhuis gevraagd mij te laten colloceren.
Dat is een vraag tot collocatie door familie ...loopt via doktersattest en vrederechter ...kan perfect

Opeens kwam er een psychiater was dat een psychiater dat kan maar hoeft nietover de vloer en ik heb een gesprek met hem gevoerd. Hij zei dat mijn ouders wensten dat ik me liet opnemen op de afdeling psychiatrie. Ik heb dat geweigerd. hij zei mij: orthopedisch bent u klaar dus u mag het ziekenhuis verlaten. Achteraf heb ik het medisch verslag van die consultatie opgevraagd. Hierin stond:
- de patient is vertrekkensklaar. De ouders vragen een opname in de paaz op basis van agressie.
- de patient beweert echter dat de ouders naar hem toe agressief zijn.
- Er zijn geen denkstoornissen of tekenen van psychosen.
- De patient mag het ziekenhuis verlaten.
- Indien de ouders een gedwongen opname willen, dienen ze dat te doen via de huisarts.
De arts heeft dus vastgesteld dat OP DAT OGENBLIK er geen reden was tot opname in kader wet 26 JUNI 1990. - Wet betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke. http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... &imgcn.y=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat wil dus niet zeggen dat het later niet zou kunnen. En hier nogmaals uw ouders kunnen zoals iedere belanghebbende via een vraag aan vrederechter de collocatie vragen met een doktersverslag. En dringende collocatie kan alleen maar wanneer er een hoogdringende reden voor is een onmiddellijk gevaar voor zichzelf of voor derden. Een voorbeeld een jonge man die met een zelfgemaakte bijl op beelden aan het slagen is in een park net naast de kinderspeelplaats roepende dat de demonen en duivels moeten vernietigd worden...

Volgens topic

Wat betreft dat laatste argument: de medische verslagen spreken dat tegen en ik ben na 7 dagen van in observatie stelling voor de collocatie, na de zitting van de vrederechter ontslagen uit het psychiatrisch ziekenhuis.
In het vonnis van het vredegerecht staat letterlijk: "Uit het mondeling verslag van Dr. *** blijkt dat in hoofde van betrokkene geen aanwijzingen zijn van elementen van een geestesziekte in de zin van de wet".
"Bij de behandeling van de zaak ter zitting stelt betrokkene dat de feitelijke omstandigheden waarin hij is opgenomen te wijten zijn aan familiale onenigheden."... geen redenen meer om de verdere observatiestelling van*** te*** te bevelen.
Dus u bent WEL gecolloceerd geweest ... en dit dus vermoedelijk via de procedure hoogdringendheid parket?

Wat betreft rechten van de mens:

Ik ben na de nacht cel bij de korpschef echt de korpchef???geweest.
Ik mocht van mijn ouders niet meer binnen op mijn domicilie adres. Ik heb gezegd dat dit niet wettelijk was.
De korpschef gaf mij gelijk maar hij zei letterlijk: "er is een verschil tussen de wet en de praktijk. Als ge nu naar huis gaat gaan, gaat er toch niets anders van komen dan ruzie".
Hij stelde voor - voor mijn eigen veiligheid - mijn kleren en de belangrijkste zaken thuis te gaan ophalen vergezeld door twee politieagenten.
Vervolgens kwam hij mij vertellen dat mijn moeder gezegd had dat ik daar niet meer binnen mocht en dat ik een lijst moest opstellen van goederen en kleren die de politie zou gaan ophalen (zonder mij). Die lijst heb ik dan ook opgesteld en vervolgens hebben ze mij naar de wachtkamer verwezen.
Een uur later kwam een politieagent mij vertellen dat ze naar mijn ouderlijk huis waren geweest maar dat er niemand thuis was want er deed niemand open. Ze hebben ook op de GSM van mijn ma en pa gebeld maar er nam niemand op.
Vervolgens hebben ze mij gezegd dat ze niets verder meer voor mij konden doen en dat ik de wachtzaal mocht verlaten....
Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal in overeenkomsten en vonnissen staat ... maar als u een sleutel had gehad zou ik toch politie hebben gevraagd om mij te vergezellen naar het huis om de spullen te halen. Hebben ze hiervan een PV of een melding gemaakt vraagt dan het PV of meldingsnummer indien niet opgesteld vraag dan of ze het opstellen. Doe dit ook minstens per mail aan de officier (ik vermoed een commissaris)

…/...
De inbreuk was "openbare donkenschap" (zie vorige post). Ik heb ook de Jurifoon gecontacteerd hierover. Daar zeiden ze dat dit niet noodzakelijk met alcoholintoxicatie hoeft te maken hebben.
Ik moet wegens een rugfractuur een rist medicijnen nemen waaronder zware pijnstillers: oa. tramadol, een morfinederivaat.

- De PV heb ik opgevraagd bij de procureur des Konings en ondertussen ontvangen. Wat staat er juist in ... er moeten kenmerken van dronkenschap instaan .... geef deze eens aan eventueel mag dat in een pb bericht (aan mij en Freelance vb)

- De collocatie is gebeurd via een maatschappelijk assistent van de politie, die inderdaad het parket heeft gebeld en in extremis een gerechtspsychiater heeft opgetrommeld.
Mijn advocaat zei tijdens de zitting bij de vrederechter: "mijn client mocht het commissariaat zelfs niet verlaten, geen advocaat bellen etc terwijl hij niets misdaan had."
Bij mijn weten is dit een dwangmaatregel ... gevaar voor zichzelf en derden..... ik heb een donkerblauw vermoeden dat Salduz hier niet van toepassing is.
/...

Geplaatst: 27 jan 2013 05:26 

[quote="Franciscus"][quote="Julius777"][

Mijn advocaat zei: je hebt geen eigendomsrecht want je bent geen eigenaar van de woning, je huurt ook niet. Het was iets van "betrekken van een plaats zonder recht".

Als de eigenaars dat vragen om uit huis te zetten, dan kun je daar niets tegen doen en dat kan zeer snel gaan. Er moet geen specifieke reden zijn.
bezeting ten bede - het huis is niet uw eigendom EN u hebt geen huurcontract. Wat u hebt is een bezetting ten bede. U mag daar verblijven zonder titel of recht. Als uw ouders in dit geval redenen hebben om u niet meer binnen te laten.... zij zullen dat in de vordering wel uitgelegd hebben kan de vrederechter een beslissing nemen en u laten uitdrijven. Er zal steeds een vonnis zijn ( of een getekende verklaring door beide partijen in dien het een verzoeningsprocedure zou zijn
Daar is tijdens de zitting niets van gezegd. De vrederechter zei letterlijk "ik zet niemand als een hond op straat en als de toegang geweigerd wordt of sloten worden veranderd zal er een vlieg op zitten"
Wat er in de vordering staat (aanvraag tot voorkomen vredegerecht): "onze zoon heeft een drankprobleem en psychische problemen. Hij betaalt geen huur of tussenkomst (INCORRECT !!!). Hij wil ons ontoerekeningsvatbaar en dement laten verklaren. Wij willen hem op zeer korte termijn zien verhuizen en onmiddellijk zijn domicilie bij ons schrappen"

In het proces verbaal minnelijke schikking staat dat ik mijn domicilie moet veranderen tegen uiterlijk 30 januari 2013.
U hebt een uitnodiging voor een VERZOENIGSPROCEDURE gekregen van de vrederechter dat staat op de uitnodiging. Ik denk niet dat de vrederechter dat ook zal zeggen op het ogenblik dat u en uw ouders voor hem staan.... kijk maar eens naar De Rechtbank op TV[.
U hebt indien het een verzoening was op het einde en ter plaatse getekend op minstens twee maar ik vermoed drie exemplaren van een overeenkomst /color]

Waarvoor geeft de rechter anders een overgangsperiode van 2 maand om mijn domicilie te verwijderen? Omdat hij u niet onmiddellijk op straat wil zetten
Mag ik in mijn ouderlijk huis nu binnen of niet?
Mijn advocaat zegt dat ik in mijn ouderlijk huis mag verblijven en blijven slapen tot 30 januari.Ja dat mag maar u zal
- indien het een vonnis betreft dit hebben moeten betekenen aan uw ouders
- bij verzoening hebben ze ook een exemplaar
- u laten begeleiden door een deurwaarder die kan vaststellen dat er problemen zijn
- best zorgt dat er eveneens politie is die eventueel manu militari kunnen tussenkomen ..is de sterke arm van de wet verlenen

…/...

Voor zover ik weet is er geen psychiatrisch onderzoek gestart om te tonen dat ik psychologische problemen had.
Ik ben wel in behandeling bij een psychiater voor een uitputtingsdepressie ten gevolge van mijn rugbreuk waardoor ik bijna een jaar het huis niet uit kon.

Toen mijn ouders een verzoek tot verzoening hadden ingediend bij het vredegerecht om de woonst te verlaten kreeg ik een brief van een maatschappelijk assistent van de politie voor een gesprek
blijkbaar idd enkel een verzoeningsprocedure dus blijkbaar GEEN vonnis.

Ik heb mijn laptop en iPhone meegenomen. Alle woedeuitbarstingen van mijn vader en moeder heb ik opgenomen via iPhone. Ook beeldmateriaal van slagen en verwondingen door mijn vader toen ik thuis op een ziekenhuisbed lag dat ik huurde via het ziekenfonds.
Na ze me een eerste nachtje de cel ingeflikkerd hadden met valse en overdreven verklaringen heb ik vanaf dan besloten dergelijke situaties op te nemen via iPhone.

Ik heb er een aantal opgenomen dagelijkse situaties aan de maatschappelijk assistent van de politie laten zien. Zijn repliek was: U mag van geluk spreken dat uw ouders geen klacht hebben ingediend wegens schending van de privacy.
Ik heb daarop geantwoord: schending van de privacy??? Dit zijn duidelijk opzettelijke slagen en verwondingen, bedreigingen om mijn hoofd in te slaan ed.
Gezien in uw woning mag u uw laptop, of wat dan ook op hebben staan u woont daar en het is uw bed/kamer

De maatschappelijk assistent vloog toen de gordijnen in en heeft mijn ouders gebeld en bevolen onmiddellijk naar het commissariaat te komen.
Toen ze er waren zei die maatschappelijk assistent: u beschuldigt uw zoon van agressie, maar hij doet net hetzelfde.
Hij doet net hetzelfde??? wie is hij?

Mijn ma heeft toen wat zitten klagen over een drankprobleem etc.

Na wat gelul over "u hebt hoogheidswaanzin" etc en "u heeft gestudeerd in Leuven en dat zijn allemaal werkpaarden die in een waan leven..."
is niet correct van de maatschappelijk werker deze moet neutraal zijn ... dus nogmaals welke functie... heeft die het PV opgesteld?
stelde die maatschappelijk assistent mij voor de keuze:
- ofwel een vrijwillige opname
- ofwel een gedwongen opname

Ik heb toen geantwoord dat ik in geen geval een opname wou. ik was namelijk al in behandeling voor een uitputtingsdepressie. Dat werd weggeveegd door die assistent.

Ik heb gevraagd: aan een gedwongen opname komt toch een onafhankelijk psychiater te pas en een vrederechter?
antwoord: ja
Toen heeft hij me verkeerde informatie gegeven.
Ik vroeg of beiden 40 dagen waren en hij bevestigde dat. hoe wist u dat van die 40 dagen ervaring?

Ik heb toen gekozen voor een gedwongen opname. Toen begon hij me dat af te raden...
Niettegenstaande heb ik gekozen voor een gedwongen omdat er een rechter en onafhankelijk psychiater aan te pas kwam.

Vervolgens heeft hij een gerechtspsychiater gebeld.
Onderweg naar dat ziekenhuis zei hij letterlijk: "gelukkig heb je niet gekozen voor een vrijwillige opname, anders hadden ze je na een dag laten gaan."
en vanaf dan consult gerechtspsychiater waar die maatschappelijk assistent zelfs in de consultatieruimte bleef zitten en 7 dagen in observatie
Hier krijgen we een ander verhaal .... nu bent u plots met de politie IN een hospitaal.

Franciscus

#33 , 27 jan 2013 17:09

- Hoe kan ik het bedrag uitgegeven aan hotels en huur en andere gemaakte kosten gedurende de 2 maand dewelke ik nog mocht verblijven op mijn domicilie-adres verhalen op mijn ouders en is dit realistisch?
- Doe ik er goed aan klacht neer te leggen voor opzettelijke slagen en verwondingen door mijn vader en bedreigingen met bevel door vader (woede-uitbarstingen met geweld) met als doel het verlaten van de woonst?
- Kan ik klacht neerleggen wegens het frequent bellen naar politiediensten door mijn ouders, eveneens met als doel mij zo snel mogelijk het huis uit te krijgen met onterechte vrijheidsberovingen en onterechte collocatie tot gevolg?
- Wat kan ik best doen tegen dit soort optreden van politiediensten en gerechtspsychiater? Hoe en waar kan ik klacht indienen?
- Dien ik verder nog iets te ondernemen wegens diefstal/misbruik van vertrouwen tegen mijn ouders?
- Kan ik schadevergoeding eisen wegens het niet kunnen afleggen van een examen net de week voor de collocatie (inschrijving 2500€ en nieuwe inschrijving eveneens 2500€)?
- Hoe kan ik best die maatschappelijk assistent van de politie aanpakken want zoiets vind ik echt "over the top"?
Vraag
1- Hangt van de voorafgaande juridische procedure af en van het feit of u zaken via deurwaarder hebt laten vaststellen... het niet meer binnen mogen vb.
2- Dat mag zijn strafbare feiten en u mag daar alle bewijsmiddelen die u hebt voor gebruiken inclusief de gesprekken( geluid) of zelfs de film. Het is tenslotte de rechter die zal beslissen over de ontvankelijkheid van de bewijsmiddelen.
3-Tergend en roekeloos.... of die vrijheidsberovingen of collocaties onterecht waren .... als die PV's correct zijn opgesteld dan waren die vrijheidsberovingen en collocaties..OP DAT OGENBLIK niet onterecht. Aan u het tegendeel te bewijzen maar ik vrees daar voor.
4- Comité P, Algemene inspectie, politie procureur des Konings... maar zoals reeds gezegd als de PV's correct zijn opgesteld en voldoen aan de vormvereisten en de elementen zijn opgenomen.... U kan klacht indienen maar ik vrees er voor.
5-Daarvoor aangifte doen en slachtofferregistratie en de zaak verder opvolgen...dat trouwens doen voor elk PV dat u laat opstellen als slachtoffer.
6- En aan wie zou u die schadevergoeding dan wel moeten vragen? Aan uw ouders, de politie, de procureur, de tussenkomende dokters, de vrederechter, de directeur instelling, de tussenkomende psychiater....
7- Wat heeft die volgens u fout gedaan? Het is niet omdat u denkt dat hij iets gedaan heeft of gezegd dat hij dat ook gezegd heeft.

Reclame

Julius777
Topic Starter

#34 , 27 jan 2013 22:56

Beste,
Ik zal trachten hier en daar wat commentaar te geven …. de zaken waar ik niets op te zeggen heb zijn dus geschrapt.
Het gaat over uw berichten vanaf 27 jan 2013 03:51

De redenen voor de in observatiestelling (vóór de collocatie), waarvan het verslag is gemaakt door een gerechtspsychiater, waren de volgende:
Mijn behandelend psychiater heb ik tijdens de opname gebeld en hij was gechoqueerd. Hij zei: "Hoe kun jij nu gecolloceerd zijn???" Ik heb hem de 3 redenen van de gerechtspsychiater opgenoemd en hij zei: "Dat is LARIE"...
dus u bent voor en sprake was van een collocatie ook al opgenomen geweest in een psychiatrische instelling..... ik zeg hier NIET dat dat een reden tot collocatie kan zijn

Neen, ik ben nooit eerder opgenomen geweest in een psychiatrische instelling. De gerechtspsychiater heeft mij zijn verslag voorgelezen. Vandaar weet ik de drie redenen. Wat er wel is gebeurd is, is dat tijdens mijn opname in het ziekenhuis voor een rugoperatie, mijn ouders geprobeerd hebben mij te laten colloceren, door naar de hoofdverpleging en de behandelende arts te bellen en toen is er de laatste dag een psychiater langsgekomen die vroeg of ik mij wou laten opnemen in de psychiatrie. Ik heb dat geweigerd en daarna zijn medisch verslag opgevraagd van die consultatie

Mijn moeder heeft bij het vredegerecht een verzoeningsprocedure opgestart voor uithuiszetting

Ik denk dat er dus geen vonnis voor uithuiszetting is maar een vrijwillige overeenkomst nl de verzoeningsprocedure. Waar de vrederechter dus duidelijk ervoor gezegd heeft DAT Julius in de woning kon blijven maar Julius blijkbaar heeft aangegeven naar een vriend te gaan... innelk geval kreeh hij tijd tot eind januari

Het was inderdaad een verzoeningsprocedure waarvan ik uiteraard een proces verbaal minnelijke schikking heb gekregen. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik bij een vriend kon intrekken, maar deze is na de verzoeningsprocedure van het vredegerecht van gedacht veranderd en zei dat het niet meer paste met de kerstdagen die eraan kwamen en zijn werkdruk, waarop ik in hotels ben verbleven en een maand een gemeubelde studio heb gehuurd

en mij een brief in de hand geduwd van een maatschappelijk assistent van de politie (vroeger rijkswacht) voor een afspraak. Daar ben ik naartoe geweest.
maatschappelijk assistent .... met welke bevoegdheid binnen de politie?

Daar heb ik echt geen idee van. Hoe kan ik dat te weten komen? Ik heb geen verstand van bevoegdheden binnen de politie. Op zijn linkedin profiel staat "Inspecteur Maatschappelijk Assistent, Politioneel Slachtofferbejegenaar, AudVis verhoorder en docent bij PZ ***. Mijn advocaat zei: ik ken meneer *** (die maatschappelijk assistent van de politie) en sorry dat ik het zeg, maar die doet enkel "sociale gevallen". U zal zeker niet opgenomen worden. Ga gewoon naar die afspraak en vertel gewoon alles zoals ge nu tegen mij hebt gedaan en verder hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Deze heeft een gerechtspsychiater opgetrommeld en de procureur of parket gebeld.
Politie belt geen psychiater is voor niets nodig
Indien de politie vind door de aangereikte elementen dat een doktersonderzoek nodig is contacteren ze het parket.. het parket beslist dat het een dringende opname is en dan wordt er door de politie een dokter gevorderd - dus een geneesheer. Deze stelt verslag op en op basis van dit verslag samen let het PV van de politie wordt door het parket een opname gevorderd in een psychiatrische instelling. Het verdere verloop is dat de vrederechter u binnen de 24 uur zal bezoeken en dat tevens een onafhankelijke psychiater u in de instelling zal onderzoeken.

Zo is het gebeurd denk ik. Mijn ouders hebben een verzoeningspoging aangevraagd bij de vrederechter en op dezelfde dag een papier in mijn handen geduwd om langs te gaan bij een maatschappelijk assistent van de politie. Ik heb die afspraak moeten verzetten want had op het zelfde moment een afspraak voor revalidatie bij de kinesist en ik heb geen auto. Ik ben naar die nieuw voorgestelde afspraak geweest, ben er nog speciaal een huurauto voor gaan ophalen op de luchthaven.
Denkt u dat mijn ouders na het opstarten van de procedure nog een klacht hebben neergelegd bij de politie of een verslag van de huisarts hadden? Waarom komt er een maatschappelijk assistent van de politie aan te pas bij een verzoeningspoging voor het vredegerecht? Op de verzoeningspoging bij de vrederechter hebben ze ineens ook een medisch attest bovengehaald van mijn huisarts. De vrederechter zei dat die niet relevant was.

De maatschapplijk assistent stelde mij op het einde van het gesprek voor de keuze: ofwel gedongen opname ofwel vrije opname. Ik heb gezegd dat ik geen opname wou. Vervolgens hebben de maatschappelijk assistent en 2 collega's wat zitten rondbellen en mij in een burgerauto naar een psychiatrisch ziekenhuis gevoerd waar ik een consultatie had met een gerechtspsychiater (Mijn advocaat zei dat deze de dokter was die in ons arrondissement beslist over de collocaties). Vervolgens zijn we met die burgerauto teruggereden naar het commissariaat waar ze opnieuw hebben zitten rondbellen. Ik vroeg een copie van dat medisch verlag maar dit werd mij geweigerd. Ze zeiden mij dat ze aan het wachten waren op een fax van de beslissing van het parket" Ik mocht mijn advocaat niet bellen en het commissariaat niet verlaten. Zelfs toen ik naar het toilet moest gaan, ging een collega mee. Een verslag van het verhoor door de maatschappelijk assistent van de politie heb ik op aanraden van mijn advocaat gevraagd maar ook dit werd mij geweigerd.

Belangrijk detail: de eerste dag en nacht hebben ze me in een isolatiecel (fixeercel) gestopt met camerabewaking, daarna een wat gewonere kamer. De eerste 24 uur is er absoluut GEEN vrederechter langsgekomen. Dat was op dag 7. In die psychiatrische instelling zeiden ze mij dat de vrederechter binnen de 10 dagen moest langskomen.

Bovendien zat dat mannetje erbij tijdens de consultatie die ik had bij de gerechtspsychiater.... ook niet echt kosjer.
Hier zou ik zeggen dat gezien het een onderzoek betreft dit niet onder direct toezicht moet gebeuren.
Bij de jurofoon zeiden ze me dat dit absoluut niet kon dat die maatschappelijk assistent van de politie bij een medische consultatie zat

Toen hijzelf zijn verhaal wou doen aan de gerechtspsychiater werd ik verzocht de praktijkruimte te verlaten.
Dat klopt het betreft info over een politioneel onderzoek dat daar hoeft u op dat ogenblik niet bij te zijn - algemene rechtsregels

Ik heb de procureur des Konings via aangetekende zending 2 maand geleden verzocht mij het volledige verslag van de gerechtspsychiater over te maken, nog altijd zonder resultaat. Ondertussen heb ik er ook al een paar keer voor gebeld, eveneens zonder resultaat.
Gezien onderzoek hoeft de magistraat geen inzage te geven in het PV zolang het onderzoek niet is afgesloten ..parket dient hierover evenmin met u te corresponderen.

Hoe kan het onderzoek nog niet afgesloten zijn en welk (nog lopend) onderzoek zou dat dan wel moeten zijn? Ik heb een vonnis van de vrederechter die in die psychiatrische instelling is langsgeweest. Daarin staat letterlijk "dat er dan ook geen redenen zijn om de observatie van de betrokkene te handhaven. Dat uit de behandeling van de zaak ter zitting evenmin elementen naar voren zijn gekomen waaruit zou moeten blijken dat betrokkene een gevaar vormt voor zichzelf of voor derden."

De eerste keer dat mijn ouders mij hebben proberen colloceren was in het ziekenhuis tijdens de periode van herstel na de operatie rugfractuur. Van de rugchirurg mocht ik het ziekenhuis verlaten. Mijn moeder wou niet dat ik naar huis kwam en zei dat ik maar naar de sociale dienst van het ziekenhuis moest stappen om opvang te regelen. Bovendien heeft ze een psychiater uit het ziekenhuis gevraagd mij te laten colloceren.
Dat is een vraag tot collocatie door familie ...loopt via doktersattest en vrederechter ...kan perfect

Ok maar is niet gelukt: geen denkstoornissen, geen psychosen etc,...

Opeens kwam er een psychiater was dat een psychiater dat kan maar hoeft nietover de vloer en ik heb een gesprek met hem gevoerd. Hij zei dat mijn ouders wensten dat ik me liet opnemen op de afdeling psychiatrie. Ik heb dat geweigerd. hij zei mij: orthopedisch bent u klaar dus u mag het ziekenhuis verlaten. Achteraf heb ik het medisch verslag van die consultatie opgevraagd. Hierin stond:
- de patient is vertrekkensklaar. De ouders vragen een opname in de paaz op basis van agressie.
- de patient beweert echter dat de ouders naar hem toe agressief zijn.
- Er zijn geen denkstoornissen of tekenen van psychosen.
- De patient mag het ziekenhuis verlaten.
- Indien de ouders een gedwongen opname willen, dienen ze dat te doen via de huisarts.

Het was wel degelijk een psychiater

De arts heeft dus vastgesteld dat OP DAT OGENBLIK er geen reden was tot opname in kader wet 26 JUNI 1990. - Wet betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke. http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... &imgcn.y=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat wil dus niet zeggen dat het later niet zou kunnen. En hier nogmaals uw ouders kunnen zoals iedere belanghebbende via een vraag aan vrederechter de collocatie vragen met een doktersverslag. En dringende collocatie kan alleen maar wanneer er een hoogdringende reden voor is een onmiddellijk gevaar voor zichzelf of voor derden. Een voorbeeld een jonge man die met een zelfgemaakte bijl op beelden aan het slagen is in een park net naast de kinderspeelplaats roepende dat de demonen en duivels moeten vernietigd worden...

Zoiets was zeker niet niet het geval. Ik heb de 3 redenen reeds aangehaald waarvan mijn behandelende psychiater letterlijk zei: "dat is larie. U moet u zeker geen zorgen maken voor de zitting van de vrederechter. Dat gaat zeker niet verlengd worden" De reden is naar mijn mening het feit dat mijn ouders mij al lang het huis uit wouden en het feit dat ik mijn broer heb aangegeven voor sociale fraude, uitkeringsfraude, zwartwerk en domiciliefraude waarbij mijn ouders veronderstel ik medeplichtig zijn aan die domiciliefraude. De dag na aangifte hebben ze die verzoeningspoging aangevraagd bij het vredegerecht en mij een uitnodiging overhandigd om langs te gaan bij die maatschappelijk assistent van de politie.
Tijdens het verhoor zei de maatschappelijk assistent van de politie mij: "uw ouders laten op hun adres domiciliëren wie ze willen". toen vroeg ik: vindt u dat geen sociale fraude... Zijn antwoord was: neen. Vervolgens vroeg ik: vindt u zwartwerk sociale fraude. Zijn antwoord: "ja, welk zwartwerk"? Toen heb ik uitgelegd wat mijn broer aan zwartwerk deed.
Mijn ouders begonnen te onderbreken en probeerden alles te ontkennen.

Vervolgens zei die maatschappelijk assistent: ok, dit draait uit op een spelletje psychologische oorlogsvoering. Ik ga het parket bellen.

Zoals ik het goed begrijp kan ik dus bvb -indien het gezicht van mijn buurman mij niet aanstaat- een verslag laten schrijven (verslag op basis van verklaringenà door een commericiële docter en een collocatieprocedure opstarten?"

Bovendien zat er in dat psychiatrisch ziekenhuis een geval die op zijn appartement is beginnen doorflippen, waarbij de politie de deur heeft ingetrapt en vervolgens heeft hij de politie bedreigd met een vuurwapen. Hij was opgenomen op VRIJWILLIGE basis.

De 3 redenen voor mijn collocatie heb ik reeds vermeld. Mijn advocaat zei op de zitting tegen de vrederechter: mocht ik een rugbreuk hebben en 8 maanden gefixeerd zitten in een korset (backbrace) en niet kunnen buitenkomen, dan zou ik daar ook depressief van worden....

In het medisch verslag van opname staat eveneens dat er geen sprake is van psychosen.

Volgens topic

Wat betreft dat laatste argument: de medische verslagen spreken dat tegen en ik ben na 7 dagen van in observatie stelling voor de collocatie, na de zitting van de vrederechter ontslagen uit het psychiatrisch ziekenhuis.
In het vonnis van het vredegerecht staat letterlijk: "Uit het mondeling verslag van Dr. *** blijkt dat in hoofde van betrokkene geen aanwijzingen zijn van elementen van een geestesziekte in de zin van de wet".
"Bij de behandeling van de zaak ter zitting stelt betrokkene dat de feitelijke omstandigheden waarin hij is opgenomen te wijten zijn aan familiale onenigheden."... geen redenen meer om de verdere observatiestelling van*** te*** te bevelen.
Dus u bent WEL gecolloceerd geweest ... en dit dus vermoedelijk via de procedure hoogdringendheid parket?

Mijn advocaat zei dat ik niet gecolloceerd ben geweest maar in observatie was gesteld. In het vonnis van het vredegerecht staat "geen redenen om de observatie van de betrokkene te handhaven". Niettemin, whatever it is, ik ben voor een week van mijn vrijheid beroofd en daar door de hel gegaan.

Ja 90% zeker via hoogdringendheid via parket maar mijn ouders kunnen evengoed eerder een verslag van mijn huisarts bij de politie hebben binnengebracht (verslag op basis van verklaringen) maar dat ben ik niet zeker.

Wat betreft rechten van de mens:

Ik ben na de nacht cel bij de korpschef echt de korpchef???geweest.

500% zeker: ECHT bij de korpchef

Ik mocht van mijn ouders niet meer binnen op mijn domicilie adres. Ik heb gezegd dat dit niet wettelijk was.
De korpschef gaf mij gelijk maar hij zei letterlijk: "er is een verschil tussen de wet en de praktijk. Als ge nu naar huis gaat gaan, gaat er toch niets anders van komen dan ruzie".
De korpchef stelde voor - voor mijn eigen veiligheid - mijn kleren en de belangrijkste zaken thuis te gaan ophalen vergezeld door twee politieagenten.
Vervolgens kwam een agent mij vertellen dat mijn moeder gezegd had dat ik daar niet meer binnen mocht en dat ik een lijst moest opstellen van goederen en kleren die de politie zou gaan ophalen (zonder mij). Die lijst heb ik dan ook opgesteld en vervolgens hebben ze mij naar de wachtkamer verwezen.
Een uur later kwam een politieagent mij vertellen dat ze naar mijn ouderlijk huis waren geweest maar dat er niemand thuis was en niemand heeft opengedaan. Ze hebben ook op de GSM van mijn ma en pa gebeld maar er nam niemand op.
Vervolgens hebben ze mij gezegd dat ze niets verder meer voor mij konden doen en dat ik de wachtzaal mocht verlaten....
Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal in overeenkomsten en vonnissen staat ... maar als u een sleutel had gehad zou ik toch politie hebben gevraagd om mij te vergezellen naar het huis om de spullen te halen. Hebben ze hiervan een PV of een melding gemaakt vraagt dan het PV of meldingsnummer indien niet opgesteld vraag dan of ze het opstellen. Doe dit ook minstens per mail aan de officier (ik vermoed een commissaris)

Ik had nog een sleutel van de voordeur. Ik ben akkoord gegaan dat ze me gingen vergezellen om mijn spullen op te halen.Vervolgens kwamen ze mij melden dat ik van mijn moeder daar niet meer binnen mocht en datik een lijst moest opstellen met spullen die de politie dan zonder mij zouden gaan ophalen. Ik moest wachten in de wachtkamer van de politie. Een uur later kwamen ze mij melden dat er op mijn ouderlijk huis niemand opendeed, dat ze mijn ma en pa hebben proberen bereiken op hun GSM, zonder resultaat en dat ze verder niets meer voor mij konden doen.

Een PV heb ik niet ontvangen en ook niet gevraagd want mijn vertrouwen in de politie was op dat moment gezakt onder het vriespunt.
Ik heb een sterk vermoeden dat het gecombineerd IQ van al wie in mijn politiezone werkt waar ik woon zelfs de 70 niet overschrijdt.

Even een voorbeeld: ze staan te controleren op alcoholintoxicatie op een doodgewone donderdagmorgen aan de uitgang van de parking van de Carrefour. Om van efficiënte besteding van belastingsmiddellen te spreken, of louter jobcreatie of bezigheidstherapie....
Als je het locaal nummer s nachts belt neemt zelfs niemand de telefoon op. Vlak naast het politiebureel ligt het postkantoor. Een paar jaar geleden is er s nachts ingebroken in het postkantoor en is er om miljoenen pensioengeld gestolen. Niemand op het politiekantoor die iets gehoord had of heeft ingegrepen.

…/...
De inbreuk was "openbare donkenschap" (zie vorige post). Ik heb ook de Jurifoon gecontacteerd hierover. Daar zeiden ze dat dit niet noodzakelijk met alcoholintoxicatie hoeft te maken hebben.
Ik moet wegens een rugfractuur een rist medicijnen nemen waaronder zware pijnstillers: oa. tramadol, een morfinederivaat.

- De PV heb ik opgevraagd bij de procureur des Konings en ondertussen ontvangen. Wat staat er juist in ... er moeten kenmerken van dronkenschap instaan .... geef deze eens aan eventueel mag dat in een pb bericht (aan mij en Freelance vb)

ik zet dit in een pb bericht

- De collocatie is gebeurd via een maatschappelijk assistent van de politie, die inderdaad het parket heeft gebeld en in extremis een gerechtspsychiater heeft opgetrommeld.
Mijn advocaat zei tijdens de zitting bij de vrederechter: "mijn client mocht het commissariaat zelfs niet verlaten, geen advocaat bellen etc terwijl hij niets misdaan had."
Bij mijn weten is dit een dwangmaatregel ... gevaar voor zichzelf en derden..... ik heb een donkerblauw vermoeden dat Salduz hier niet van toepassing is.
/...

Ik heb een aantal keer op het commissariaat gevraagd mijn advocaat te mogen bellen en dat werd niet toegestaan. Ze verwezen inderdaad een aantal keer naar "Salduz". Ikzelf ben geen jurist dus weet niet wat "Salduz" al dan niet inhoudt.

Geplaatst: 27 jan 2013 05:26
[

Mijn advocaat zei: je hebt geen eigendomsrecht want je bent geen eigenaar van de woning, je huurt ook niet. Het was iets van "betrekken van een plaats zonder recht".

Als de eigenaars dat vragen om uit huis te zetten, dan kun je daar niets tegen doen en dat kan zeer snel gaan. Er moet geen specifieke reden zijn.
bezeting ten bede - het huis is niet uw eigendom EN u hebt geen huurcontract. Wat u hebt is een bezetting ten bede. U mag daar verblijven zonder titel of recht. Als uw ouders in dit geval redenen hebben om u niet meer binnen te laten.... zij zullen dat in de vordering wel uitgelegd hebben kan de vrederechter een beslissing nemen en u laten uitdrijven. Er zal steeds een vonnis zijn ( of een getekende verklaring door beide partijen in dien het een verzoeningsprocedure zou zijn
Daar is tijdens de zitting niets van gezegd. De vrederechter zei letterlijk "ik zet niemand als een hond op straat en als de toegang geweigerd wordt of sloten worden veranderd zal er een vlieg op zitten"
Wat er in de vordering staat (aanvraag tot voorkomen vredegerecht): "onze zoon heeft een drankprobleem en psychische problemen. Hij betaalt geen huur of tussenkomst (INCORRECT !!!). Hij wil ons ontoerekeningsvatbaar en dement laten verklaren. Wij willen hem op zeer korte termijn zien verhuizen en onmiddellijk zijn domicilie bij ons schrappen"

In het proces verbaal minnelijke schikking staat dat ik mijn domicilie moet veranderen tegen uiterlijk 30 januari 2013.
U hebt een uitnodiging voor een VERZOENIGSPROCEDURE gekregen van de vrederechter dat staat op de uitnodiging. Ik denk niet dat de vrederechter dat ook zal zeggen op het ogenblik dat u en uw ouders voor hem staan.... kijk maar eens naar De Rechtbank op TV[.
U hebt indien het een verzoening was op het einde en ter plaatse getekend op minstens twee maar ik vermoed drie exemplaren van een overeenkomst /color]

klopt, het was een oproep tot verzoening / minnelijke schikking die ik op het einde getekend heb.
De vrederechter heeft tijdens de zitting wel degelijk gezegd dat ik mijn domicilie ten laatste op 30 januari 2013 moest veranderen en heeft dit ook zo gedicteerd aan de griffier

Waarvoor geeft de rechter anders een overgangsperiode van 2 maand om mijn domicilie te verwijderen? Omdat hij u niet onmiddellijk op straat wil zetten

Tja, inderdaad, dat zei de vrederechter ook: "Ik zet niemand zomaar als een hond op straat" Niettemin houden mijn ouders zich dus niet aan die beslissing van de vrederechter (PV minnelijke schikking)

Mag ik in mijn ouderlijk huis nu binnen of niet?
Mijn advocaat zegt dat ik in mijn ouderlijk huis mag verblijven en blijven slapen tot 30 januari.Ja dat mag maar u zal
- indien het een vonnis betreft dit hebben moeten betekenen aan uw ouders
- bij verzoening hebben ze ook een exemplaar
- u laten begeleiden door een deurwaarder die kan vaststellen dat er problemen zijn
- best zorgt dat er eveneens politie is die eventueel manu militari kunnen tussenkomen ..is de sterke arm van de wet verlenen

…/...

het betreft een verzoening / minnelijke schikking. Ik heb op aanraden van mijn advocaat de politie gebeld maar zoals eerder vermeld doen deze niets. Nu is het kwaad al geschied en heb ik nog 5 dagen voor ik mijn domicilie moet veranderd hebben. Kan ik de gemakte hotelkosten en dergelijke verhalen op mijn ouders. Ze blijven hardnekkig weigeren mij binnen te laten, laat staan mij thuis te laten slapen. Als ik dat doe bellen ze hoogstwaarschijnlijk nog eens de politie en beland ik opnieuw een nachtje in de cel...

Voor zover ik weet is er geen psychiatrisch onderzoek gestart om te tonen dat ik psychologische problemen had.
Ik ben wel in behandeling bij een psychiater voor een uitputtingsdepressie ten gevolge van mijn rugbreuk waardoor ik bijna een jaar het huis niet uit kon.

Toen mijn ouders een verzoek tot verzoening hadden ingediend bij het vredegerecht om de woonst te verlaten kreeg ik een brief van een maatschappelijk assistent van de politie voor een gesprek
blijkbaar idd enkel een verzoeningsprocedure dus blijkbaar GEEN vonnis.

Ik heb mijn laptop en iPhone meegenomen. Alle woedeuitbarstingen van mijn vader en moeder heb ik opgenomen via iPhone. Ook beeldmateriaal van slagen en verwondingen door mijn vader toen ik thuis op een ziekenhuisbed lag dat ik huurde via het ziekenfonds.
Na ze me een eerste nachtje de cel ingeflikkerd hadden met valse en overdreven verklaringen heb ik vanaf dan besloten dergelijke situaties op te nemen via iPhone.

Ik heb er een aantal opgenomen dagelijkse situaties aan de maatschappelijk assistent van de politie laten zien. Zijn repliek was: U mag van geluk spreken dat uw ouders geen klacht hebben ingediend wegens schending van de privacy.
Ik heb daarop geantwoord: schending van de privacy??? Dit zijn duidelijk opzettelijke slagen en verwondingen, bedreigingen om mijn hoofd in te slaan ed.
Gezien in uw woning mag u uw laptop, of wat dan ook op hebben staan u woont daar en het is uw bed/kamer

Kan ik dan best klacht indienen bij de politie wegens slagen en verwondingen en niet naleven van de minnelijke schikking door mijn ouders?

De maatschappelijk assistent vloog toen de gordijnen in en heeft mijn ouders gebeld en bevolen onmiddellijk naar het commissariaat te komen.
Toen ze er waren zei die maatschappelijk assistent: u beschuldigt uw zoon van agressie, maar hij doet net hetzelfde.
Hij doet net hetzelfde??? wie is hij?

Hij = ikzelf, Julius

Mijn ma heeft toen wat zitten klagen over een drankprobleem etc.

Na wat gelul over "u hebt hoogheidswaanzin" etc en "u heeft gestudeerd in Leuven en dat zijn allemaal werkpaarden die in een waan leven...Ik beb gehoord dat u zeer veel verdient"
is niet correct van de maatschappelijk werker deze moet neutraal zijn ... dus nogmaals welke functie... heeft die het PV opgesteld?

functie = zie supra
Ik heb hem ook letterlijk gezegd: "u bent bevooroordeeld"
Zels in het psychiatrisch verslag van die instelling waar ik opgenomen ben geweest staat letterlijk: "verdient enorm veel geld"
Waarom is dit relevant en wat voor zaken heeft de politie of een bende psychiaters zaken met mijn financiële toestand?
Een PV of verslag heb ik niet ontvangen, hoewel ik de maatschappelijk assistent om een verslag van verhoor heb gevraagd, zoals mijn advocaat mij had aangeraden.

stelde die maatschappelijk assistent mij voor de keuze:
- ofwel een vrijwillige opname
- ofwel een gedwongen opname

Ik heb toen geantwoord dat ik in geen geval een opname wou. ik was namelijk al in behandeling voor een uitputtingsdepressie. Dat werd weggeveegd door die assistent.

Ik heb gevraagd: aan een gedwongen opname komt toch een onafhankelijk psychiater te pas en een vrederechter?
antwoord: ja
Toen heeft hij me verkeerde informatie gegeven.
Ik vroeg of beiden 40 dagen waren en hij bevestigde dat. hoe wist u dat van die 40 dagen ervaring?

Nadat mijn ouders mij de eerste keer hebben proberen colloceren, heb ik wat meer over collocatie op het internet opgezocht. Daardoor wist ik dat dat eerst 40 dagen zijn, waarna de periode verlengd kan worden.
Ik heb toen gekozen voor een gedwongen opname. Toen begon hij me dat af te raden...
Niettegenstaande heb ik gekozen voor een gedwongen omdat er een rechter en onafhankelijk psychiater aan te pas kwam.

Vervolgens heeft hij een gerechtspsychiater gebeld.
Onderweg naar dat ziekenhuis zei hij letterlijk: "gelukkig heb je niet gekozen voor een vrijwillige opname, anders hadden ze je na een dag laten gaan."
en vanaf dan consult gerechtspsychiater waar die maatschappelijk assistent zelfs in de consultatieruimte bleef zitten en 7 dagen in observatie
Hier krijgen we een ander verhaal .... nu bent u plots met de politie IN een hospitaal.

De maatschappelijk assistent van de politie heeft mij samen met 2 collega's van hem in een burgerauto gebracht naar een psychiatrische instelling waar die gerechtspsychiater werkt die over de collocaties in ons arondissement beslist (althans volgens mijn advocaat). Deze heeft mij verhoord en een verslag opgesteld. Uiteraard kon ik niet in dat psychiatrisch ziekenhuis worden opgenomen aangezien de arts verbonden was aan die instelling. Dit heb ik ook letterlijk gezegd. Het antwoord van de maatschappelijk assistent was: "dit betreft een gewone consultatie". Vervolgens zijn we terug gereden naar het commissariaat en hebben ze wat zitten rondbellen, de beslissing van de procureur afgewacht en vervolgens overgebracht naar een andere psychiatrische instelling.
Laatst gewijzigd door Julius777 op 28 jan 2013 06:37, 6 keer totaal gewijzigd.

Julius777
Topic Starter

#35 , 28 jan 2013 00:46

.
Laatst gewijzigd door Julius777 op 28 jan 2013 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Julius777
Topic Starter

#36 , 28 jan 2013 01:37

Vraag
1- Hangt van de voorafgaande juridische procedure af en van het feit of u zaken via deurwaarder hebt laten vaststellen... het niet meer binnen mogen vb.
2- Dat mag zijn strafbare feiten en u mag daar alle bewijsmiddelen die u hebt voor gebruiken inclusief de gesprekken( geluid) of zelfs de film. Het is tenslotte de rechter die zal beslissen over de ontvankelijkheid van de bewijsmiddelen.
3-Tergend en roekeloos.... of die vrijheidsberovingen of collocaties onterecht waren .... als die PV's correct zijn opgesteld dan waren die vrijheidsberovingen en collocaties..OP DAT OGENBLIK niet onterecht. Aan u het tegendeel te bewijzen maar ik vrees daar voor.
4- Comité P, Algemene inspectie, politie procureur des Konings... maar zoals reeds gezegd als de PV's correct zijn opgesteld en voldoen aan de vormvereisten en de elementen zijn opgenomen.... U kan klacht indienen maar ik vrees er voor.
5-Daarvoor aangifte doen en slachtofferregistratie en de zaak verder opvolgen...dat trouwens doen voor elk PV dat u laat opstellen als slachtoffer.
6- En aan wie zou u die schadevergoeding dan wel moeten vragen? Aan uw ouders, de politie, de procureur, de tussenkomende dokters, de vrederechter, de directeur instelling, de tussenkomende psychiater....
7- Wat heeft die volgens u fout gedaan? Het is niet omdat u denkt dat hij iets gedaan heeft of gezegd dat hij dat ook gezegd heeft.
- wat betreft punt 7: ik heb het volledige verhoor opgenomen via iPhone.

Na de eerste keer nacht cel wegens overdreven en valse verklaringen van mijn ouders ben ik ook eens bij die maatschappelijk assistent moeten langsgaan en hij stelde mij toen voor de keuze: naar een bepaalde psychiater te gaan (ook gerechtspsychiater in de stad waar ik woon) en een bepaalde therapie te volgen, ontwikkeld door die bepaalde psychiater, of anders ging hij de zaak over maken aan het parket. Ik zei dat ik de voorkeur had voor een andere psychiater maar dit werd mij geweigerd.

Mijn advocaat zei dat zoiets niet kon. Hij voegde eraan toe: "ik maak me wel zorgen omtrent je zaak want die psychiaters zijn natuurlijk oppermachtig."

Bij de jurifoon zeiden ze mij ook dat dit ook niet kon en "een aantasting van de fysische integriteit" is aangezien je een ander persoon niet kan dwingen een bepaalde therapie of behandeling te volgen.

Om even in te gaan op die therapie, doch dit even terzijde: het betreft een duiktherapie in een plaatselijk zwembad waar je moet rondduiken in een kunstmatige baarmoeder geplaatst in het het zwembad en waarbij je allerlei geluiden hoort gelijkaardig aan geluiden of pulsaties van de moeder vlak voor of tijdens de conceptie. Dit is ook ooit eens lang geleden op Jambers geweest. Mijn oom is huisarts op pensioen en zei dat iedere normale arts dit vierkant weglacht. Ook heb ik een vriend die dat eens geprobeerd heeft en hij heeft me ten stelligste afgeraden om dit te gaan doen wegens zeer groot risico om er daadwerkelijk knettergek uit te komen.

Dit is eveneens de psychiater die een tegenexpertise heeft opgemaakt voor een geval als Kim De Gelder. Dit is niet het soort artsen waar ik op consultatie wil bij gaan, maar ik had geen andere keuze.

In een land zoals Nederland zou dergelijk "expert" gewoonweg de rechtszaal uitgeflikkerd worden.

- wat betreft punt 1: kunnen opgenomen telefoongesprekken met mijn ouders als bewijs dienen? waarin duidelijk werd gezegd dat ik niet meer binnen mag, niet mag overnachten en indien ik mijn spullen wil komen ophalen ik een eerst een afspraak moet maken want ze eisen erbij te zijn als ik de woning betreedt. Heeft de vrederechter niets van gezegd en staat ook niet in het PV minnelijke schikking. Indien ik bel voor een afspraak weten ze wel altijd een uitvlucht om mij niet binnen te laten.
- Is het op dit moment nog aangewezen een gerechtsdeurwaarder in te schakelen? Een deurwaarder inschakelen heb ik nog niet gedaan aangezien de politie mij zelfs niet kon of wou helpen mijn spullen thuis op te halen.

Voorgaande juridische procedures zijn:
- een zitting voor de vrederechter met griffier wat betreft de collocatie of in observatiestelling, 2 psychiaters van de psychiatrische instelling waar ik 7 dagen "in observatie ben geweest" of verbleven en mijn advocaat.
Hiervan heb ik het VONNIS waarin staat: geen geestesziekte in de zin van de wet, geen gevaar voor zichzelf en derden, geen redenen om de observatie van betrokkene te handhaven
- een verzoeningspoging voor de vrederechter 2 dagen later die mijn ouders hadden opgestart om mij uit huis te zetten: minnelijke schikking met akkoord waarvan ik een PV heb ontvangen.

- wat betreft punt 5: aangifte heb ik gedaan maar wat bedoelt u met "slachtofferregistratie"?

Doe ik er ook goed aan klacht neer te leggen tegen mijn vader wegens opzettelijke slagen en verwondingen en bedreigingen met bevel? Hiervan heb ik video-opnames via iPhone en ook geluidsopnames van scheldtirades waarbij er gedreigd werd mij het hoofd in te slaan als ik het huis niet zou verlaten en de politie nogmaals te bellen wegens "inbraak" etc.

Franciscus

#37 , 28 jan 2013 15:17

Zal proberen nog enkele punten uit te klaren
Vooreerst nogmaals de wet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... &imgcn.y=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Er werd door het parket een bevelschrift afgeleverd. Parket is geen rechter en u dient binnen de 24 uur bij een vrijheidsbenmening voor een rechter te worden gebracht.
In geval van een collocatie want zo wordt de ganse procedure genoemd wordt het PV opgesteld en naar de vrederechter gestuurd.
Deze beslist dan verder.
Het is niet nodig een gerechtspsychiater aan te stellen elke dokter is bevoegd om het eerste verslag op te stellen waarop het parket zijn beslissing neemt en de politie het PV opstelt.
Als u in observatie bent dan is de procedure al bezig ongeacht of u nu zegt dat het nog geen collocatie was.
U kon op dat ogenblik niet vrij beslissen om de instelling te verlaten.

.../...
Dat de maatschappelijk werker aanwezig bleef bij het onderzoek.... zoals reeds gezegd dat kan dan best met redenen in het PV staan.
In geval er een gevaar zou bestaan zal men u wel in het oog houden...buiten de bv niet afgesloten deur. Dus daar hebt u een serieus punt.

De maatschappelijk assistent is dus blijkbaar iemand met een dubbele bevoegdheid en kan dus EN een PV en een sociaal verslag opstellen.
Kan perfect.

Uw ouders zullen naast de vrederechter ook een aangifte bij de politie gedaan hebben.
Blijkbaar is er wel een redelijke voorgeschiedenis van feitelijkheden en deze zijn blijkbaar ook gekend bij de politie zodoende.
.
Dat medisch attest van uw huisarts .... was dat misschien een attest tot aanvraag collocatie?
Uw advocaat die zegt dat het steeds dezelfde dokter is die beslist over een collocatie?????
Verslag van verhoor??? dat zal bij PV zitten indien u iets getekend hebt anders IS er geen verhoor geweest enkel een gesprek.

Maar blijkbaar hebt u uit uw verdere tekst blijkt dat gekozen voor een gedwongen opname.
Dus wat is dan het probleem dat daar iets fout gebeurd zou zijn?

.../....
wat betreft punt 7 :

U hebt het verhoor bij de politie (maatschappelijk assistent) opgenomen. Bespreek dit met uw advocaat.
Bekijk hoe u dat best aanpakt.
Gezien ik geen psychiater ben heb ik dus ook geen idee over die therapie. Maar blijkbaar heeft uw vriend wel 'ervaring'

In Nederland zijn bij een psychiatrisch onderzoek drie teams betrokken: een dat werkt voor het OM, een voor de verdachte en een dat de controle uitvoert. Elk team bestaat uit psychiaters, psychologen en therapeuten enz. in naar nik meen steeds wisselende samenstelling.
Men wordt lid na een bijkomende 4 jarige scholing.

.../...

wat betreft punt 1: ja u kan opgenomen gesprekken waar u aan deelneemt gebruiken.
neen in principe mag u tot het eind periode minnelijke schikking daar binnen, slapen en uw spullen verhuizen.
Echter een deurwaarder kan er best bijzijn om een PV van vaststelling te maken van net gebeuren en die zal wel de politie inschakelen indien dit nodig mocht zijn als sterke arm der wet.
Politie dient niet om uw spullen te gaan ophalen. Echter als het gaat om enkele zaken gaan ze meestal wel mee om ervoor te zorgen dat er niets gebeurd. Maar om uw verhuis te doen dient u best via een deurwaarder te werken.

wat betreft punt 5: als u aangifte doet krijgt u een attest van klachtneerlegging..daarin staat de procedure uitgelegd wat u moet doen om u als slachtoffer te laten registreren bij de griffie rechtbank.
Ja, volgens mij doet u er goed aan klacht(aangifte) neer te leggen tegenover uw vader.

../...

Julius777
Topic Starter

#38 , 28 jan 2013 18:45

Zal proberen nog enkele punten uit te klaren
Vooreerst nogmaals de wet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... &imgcn.y=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Er werd door het parket een bevelschrift afgeleverd. Parket is geen rechter en u dient binnen de 24 uur bij een vrijheidsbenmening voor een rechter te worden gebracht.
In geval van een collocatie want zo wordt de ganse procedure genoemd wordt het PV opgesteld en naar de vrederechter gestuurd.
Deze beslist dan verder.
Het is niet nodig een gerechtspsychiater aan te stellen elke dokter is bevoegd om het eerste verslag op te stellen waarop het parket zijn beslissing neemt en de politie het PV opstelt.
Als u in observatie bent dan is de procedure al bezig ongeacht of u nu zegt dat het nog geen collocatie was.
U kon op dat ogenblik niet vrij beslissen om de instelling te verlaten.

.../...
Dat de maatschappelijk werker aanwezig bleef bij het onderzoek.... zoals reeds gezegd dat kan dan best met redenen in het PV staan.
In geval er een gevaar zou bestaan zal men u wel in het oog houden...buiten de bv niet afgesloten deur. Dus daar hebt u een serieus punt.

De maatschappelijk assistent is dus blijkbaar iemand met een dubbele bevoegdheid en kan dus EN een PV en een sociaal verslag opstellen.
Kan perfect.

Uw ouders zullen naast de vrederechter ook een aangifte bij de politie gedaan hebben.
Blijkbaar is er wel een redelijke voorgeschiedenis van feitelijkheden en deze zijn blijkbaar ook gekend bij de politie zodoende.
.
Dat medisch attest van uw huisarts .... was dat misschien een attest tot aanvraag collocatie?
Uw advocaat die zegt dat het steeds dezelfde dokter is die beslist over een collocatie?????
Verslag van verhoor??? dat zal bij PV zitten indien u iets getekend hebt anders IS er geen verhoor geweest enkel een gesprek.

Maar blijkbaar hebt u uit uw verdere tekst blijkt dat gekozen voor een gedwongen opname.
Dus wat is dan het probleem dat daar iets fout gebeurd zou zijn?

.../....
wat betreft punt 7 :

U hebt het verhoor bij de politie (maatschappelijk assistent) opgenomen. Bespreek dit met uw advocaat.
Bekijk hoe u dat best aanpakt.
Gezien ik geen psychiater ben heb ik dus ook geen idee over die therapie. Maar blijkbaar heeft uw vriend wel 'ervaring'

In Nederland zijn bij een psychiatrisch onderzoek drie teams betrokken: een dat werkt voor het OM, een voor de verdachte en een dat de controle uitvoert. Elk team bestaat uit psychiaters, psychologen en therapeuten enz. in naar nik meen steeds wisselende samenstelling.
Men wordt lid na een bijkomende 4 jarige scholing.

.../...

wat betreft punt 1: ja u kan opgenomen gesprekken waar u aan deelneemt gebruiken.
neen in principe mag u tot het eind periode minnelijke schikking daar binnen, slapen en uw spullen verhuizen.
Echter een deurwaarder kan er best bijzijn om een PV van vaststelling te maken van net gebeuren en die zal wel de politie inschakelen indien dit nodig mocht zijn als sterke arm der wet.
Politie dient niet om uw spullen te gaan ophalen. Echter als het gaat om enkele zaken gaan ze meestal wel mee om ervoor te zorgen dat er niets gebeurd. Maar om uw verhuis te doen dient u best via een deurwaarder te werken.

wat betreft punt 5: als u aangifte doet krijgt u een attest van klachtneerlegging..daarin staat de procedure uitgelegd wat u moet doen om u als slachtoffer te laten registreren bij de griffie rechtbank.
Ja, volgens mij doet u er goed aan klacht(aangifte) neer te leggen tegenover uw vader.
../...

- Ik begrijp het niet goed: bij een gedwongen opname komt de vrederechter dus niet altijd binnen de 24 uur? In het slechtste geval dus na 10 dagen?

- In het medisch attest dat bij de verzoeningspoging door mijn moeder werd bovengehaald, stond dat de huisarts zijn medewerking aan het gerecht zou geven en indien nodig inzage in mijn globaal medisch dossier zou verlenen. Is dat geen schending van het beroepsgeheim? Het ging om een verzoeningspoging om de woning te verlaten, niet om vraag tot gedwongen opname. De rechter heeft dat onmiddellijk aan mijn ma teruggegeven en zei dat dit niet relevant was.

- Hoe en waar kan ik te weten komen of er klachten tegen mij zijn neergelegd? Door een aangetekend schrijven naar de procureur te sturen en alle PV's op te vragen?

- Als ik tijdens die 2 maanden binnen mocht en er mocht blijven slapen, wat doe ik dan best om mijn kosten te recupereren? een klacht neerleggen bij de politie, een aangetekende ingebrekestelling naar mijn ouders sturen,...? Ik heb natuurlijk alle facturen en ticketjes bijgehouden.

Franciscus

#39 , 28 jan 2013 19:20

Dat is art 9 van de wet die ik heb opgegeven.

ONDERAFDELING 2. - Dringendheid.
Art. 9.
In spoedeisende gevallen kan de procureur des Konings van de plaats waar de zieke zich bevindt, [1 of, in voorkomend geval, de procureur des Konings bedoeld in artikel 1, � 2, vierde lid,]1 beslissen dat deze ter observatie zal worden opgenomen in de psychiatrische dienst die hij aanwijst.
De procureur des Konings treedt op, hetzij ambtshalve na het schriftelijk advies van een door hem aangewezen geneesheer, hetzij op schriftelijk verzoek van een belanghebbende, welk verzoek vergezeld moet gaan van het in artikel 5 bedoelde verslag.
Het advies of het verslag moeten het spoedeisend karakter aantonen.
De procureur des Konings geeft kennis van zijn beslissing aan de directeur van de instelling. De wijze waarop de beslissing van de procureur des Konings wordt uitgevoerd, wordt bij koninklijk besluit geregeld.
Binnen vierentwintig uren na zijn beslissing geeft de procureur des Konings daarvan kennis aan de (rechter) van de verblijfplaats, of bij gebreke daarvan, van de woonplaats of, bij gebreke daarvan nog aan de (rechter) van de plaats waar de zieke zich bevindt en dient bij hem het verzoekschrift in, bedoeld in artikel 5. <W 2006-06-13/40, art. 59, 006; Inwerkingtreding : 16-10-2006>
Binnen dezelfde termijn geeft de procureur des Konings van zijn beslissing en van zijn verzoekschrift kennis aan de zieke en, in voorkomend geval, aan diens wettelijke vertegenwoordiger, aan de persoon bij wie de zieke verblijft en, in voorkomend geval, aan de belanghebbende die de procureur des Konings hierom heeft verzocht.
De procedure bepaald in de artikelen 6, 7 en 8 is mede van toepassing.
Indien de procureur des Konings het in het vijfde lid bedoelde verzoekschrift niet binnen vierentwintig uren heeft ingediend of indien de (rechter) geen beslissing heeft genomen binnen de termijn bepaald in artikel 8, vervalt de door de procureur des Konings getroffen maatregel. <W 2006-06-13/40, art. 59, 006; Inwerkingtreding : 16-10-2006>

Dat wil zeggen dat binnen de 24 uur er een beslissing is genomen door de vrederechter.
Nl. u ter observatie gedwongen opsluiten... na deze periode wordt er een voorlopige beslissing genomen op basis van de verslagen van de psychiaters. Indien die negatief is laat de vrederechter u vrij.

....
medisch attest over u bij uw moeder? Dat kan alleen een verslag zijn waarin een arts zijn bevindingen geeft OM tot niet dringende collocatie ( dus het starten van de procedure) over te gaan. Iets anders kan en mag hij niet aan derden geven. (Dat kan wel met een gerechtelijk bevel en met bepaalde voorwaarden - aanwezigheid vertegenwoordiger orde van geneesheren en een officier van gerechtelijke politie die een bevelschrift van een rechter heeft. Op dat ogenblik zal de vertegenwoordiger het dossier krijgen - wordt verzegeld weggestoken en via politie overhandig aan de aangestelde geneesheer deskundige van de rechterlijke macht).

U zal bij mijn weten eens een dossier gesloten geen info meer krijgen als u niet vervolgd wordt.
Soms wil politie u wel eens de lijst geven van alle Pv's waarbij u aangifte hebt gedaan ttz de Pv nrs die u dan kan noteren.
Over andere zaken zal men nooit info geven.
bespreek dit met uw advocaat.

freelance

#40 , 28 jan 2013 20:00

Citaat Julius : " - Als ik tijdens die 2 maanden binnen mocht en er mocht blijven slapen, wat doe ik dan best om mijn kosten te recupereren? een klacht neerleggen bij de politie, een aangetekende ingebrekestelling naar mijn ouders sturen,...? Ik heb natuurlijk alle facturen en ticketjes bijgehouden."

Dit had je veel vroeger moeten doen ( van in het begin ) . Nu kan er gezegd worden dat je VRIJWILLIG op hotel bent gegaan .
voor de 3 resterende dagen zal het ook niet veel zin meer hebben .
Als je daar nog spullen wil ophalen , zul je dit in de komende 3 dagen wel moeten doen , en liefst met een gerechtsdeurwaarder er bij , die dan akte kan nemen van alle eventuele onregelmatigheden . Ingeval ze je niet binnen laten ,komt er politie bij . Ingeval ze niet thuis zijn , komt er een slotenmaker aan te pas .
Deze kosten kun je niet recupereren , tenzij men weigert open te maken , dit wordt dan door de deurwaarder geakteerd als een weigering om het vonnis uit te voeren .
Hopelijk voor jouw zijn ze thuis en willen ze niet openmaken ......
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

hoop op ...

#41 , 28 jan 2013 22:39

klop eens aan bij het caw,daar kunnen ze je helpen of raad geven ivm woonst;
er zijn opvangcentra voor thuislozen waar je dan begeleid en geholpen word in het zoeken naar een betaalbare woonst voor jezelf.
ondertussen heb je een tijdelijk dak boven je hoofd en kan je dat adres als referentie adres opgeven.

Julius777
Topic Starter

#42 , 28 jan 2013 22:40

Citaat Julius : " - Als ik tijdens die 2 maanden binnen mocht en er mocht blijven slapen, wat doe ik dan best om mijn kosten te recupereren? een klacht neerleggen bij de politie, een aangetekende ingebrekestelling naar mijn ouders sturen,...? Ik heb natuurlijk alle facturen en ticketjes bijgehouden."

Dit had je veel vroeger moeten doen ( van in het begin ) . Nu kan er gezegd worden dat je VRIJWILLIG op hotel bent gegaan .
voor de 3 resterende dagen zal het ook niet veel zin meer hebben .
Als je daar nog spullen wil ophalen , zul je dit in de komende 3 dagen wel moeten doen , en liefst met een gerechtsdeurwaarder er bij , die dan akte kan nemen van alle eventuele onregelmatigheden . Ingeval ze je niet binnen laten ,komt er politie bij . Ingeval ze niet thuis zijn , komt er een slotenmaker aan te pas .
Deze kosten kun je niet recupereren , tenzij men weigert open te maken , dit wordt dan door de deurwaarder geakteerd als een weigering om het vonnis uit te voeren .
Hopelijk voor jouw zijn ze thuis en willen ze niet openmaken ......
Ik ga hiervoor een klacht neerleggen bij de politie om te beginnen en in ieder geval nog een ingebrekestelling versturen.

Ik heb een PV van de avond na de minnelijke schikking waarin de politie geconstateerd heeft dat mijn moeder heeft gezegd dat ik er niet meer binnen mocht.

Franciscus

#43 , 28 jan 2013 23:54

U hebt geen vonnis wel een PV van verzoening.
Ik citeer hier de brochure http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=i ... 4429,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;
›› Als niemand voor de tegenpartij opdaagt, kan er niets gebeuren. Om u te verzoenen moet u immers met twee partijen zijn. De vrederechter kan dus geen uitspraak doen.
In dat geval kan u een procedure starten om de veroordeling van de tegenpartij te bereiken.
›› Als de tegenpartij (of diens advocaat) verschijnt, legt u en daarna de tegenpartij zijn standpunt uit. Er wordt gekeken of een vergelijk mogelijk is (toegevingen ...). Soms kan een verzoening bereikt
worden wanneer u toestaat dat de tegenpartij het verschuldigde bedrag in delen mag aflossen.
»» »»
Wordt een verzoening bereikt, dan wordt dit opgeschreven in een proces-verbaal van verzoening dat alle partijen met de vrederechter en de griffier ondertekenen.
Is een verzoening onmogelijk, dan wordt in een proces-verbaal vastgesteld dat er geen verzoening is. In dat geval kan u een procedure starten om de veroordeling van de tegenpartij te bereiken.
De naleving van het proces- verbaal van verzoening
Dit proces-verbaal heeft dezelfde waarde als een vonnis. Leeft de tegenpartij dit niet na, dan kunt u aan een gerechtsdeurwaarder vragen om de tegenpartij daartoe te dwingen.
U of de gerechtsdeurwaarder zullen daarvoor eerst de grosse (een officieel getekend afschrift) moeten bestellen op de griffie.
De gerechtsdeurwaarder zal dit proces-verbaal dan betekenen (officieel aan de tegenpartij meedelen). Eventueel moet de gerechtsdeurwaarder daarna beslag leggen bij de tegenpartij als deze het niet vrijwillig naleeft en bijvoorbeeld niet betaalt.
De betekening en het beslag kosten al snel 500 euro. Als de tegenpartij de kosten niet kan betalen of de verkoop van haar inboedel niet veel opbrengt - iets wat vaak gebeurt - zult u deze kosten uiteindelijk zelf moeten dragen. Vergeet ook niet dat het loon van de tegenpartij slechts in beslag kan worden genomen wanneer dit meer dan ongeveer 1000 euro per maand bedraagt.
Bezin eer u begint om al deze kosten te maken!

Als het proces-verbaal bepaalt dat de huurder moet vertrekken, maar hij weigert dat vrijwillig te doen, zal er niets anders opzitten dan hem door een gerechtsdeurwaarder te laten verdrijven. Dit kost
eveneens veel geld. Tegen het proces-verbaal van minnelijke schikking kan de tegenpartij geen verzet of hoger beroep aantekenen.
Het geldt als een vonnis zodat u geen procedure hoeft te beginnen om nog eens hetzelfde te krijgen.
De invloed van een verzoening op termijn Voor sommige proceshandelingen is er een termijn. Dat kan belangrijk zijn voor uw beslissing om een verzoening aan te vragen. Een verzoek tot verzoening schorst de termijnen van de handelshuurwet en de landpachtwetgeving. Stel dat u een termijn heeft van 30 dagen waarbinnen u moet dagvaarden. Wanneer u na 10 dagen een verzoek tot verzoening indient, wordt die termijn geschorst. De termijn loopt gewoon door indien er geen verzoening tot stand kwam. U heeft dan nog 30 - 10 = 20 dagen om te dagvaarden.

Er is gewoonlijk geen schorsing van de termijnen in andere rechtsdomeinen. U bent bijvoorbeeld eigenaar van een appartement in een appartementsgebouw en u wil een beslissing van de algemene vergadering van mede-eigenaars nietig laten verklaren. In dit geval moet u een gerechtsdeurwaarder de vereniging van mede-eigenaars laten dagvaarden binnen een termijn van drie
maanden. Maar een verzoek tot verzoening schorst die termijn niet!
Wanneer u dan eerst een verzoening aanvraagt, loopt u het risico dat de dagvaardingstermijn verstreken is en dat u geen procedure meer kunt beginnen. In zo’n geval is het beter om niet tot verzoening op te roepen, maar de vereniging van mede-eigenaars direct te dagvaarden.
Besluit
Met een verzoening bespaart u zich de kosten en lasten van een soms duur en aanslepend proces waarvan u de uitslag niet kunt voorspellen.
Daarom is het nuttig om vooraf goed na te denken welke toegevingen u uiteindelijk wil doen.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=i ... 4429,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;

Julius777
Topic Starter

#44 , 24 feb 2013 02:03

Ik ben van plan een (andere) advocaat op de zaak te zetten.

Wat is de kans dat ik de gemaakte kosten aan hotels ed kan recupereren?

mvg,

Julius

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”