Erkenning kind

Elianina
Topic Starter

Erkenning kind

#1 , 03 apr 2007 18:49

Hoi ,
Een vraagje , hopelijk kan er hier iemand me helpen.
Ben getrouwd en mijn ex is al meer dan 2 jaar ambtelijk geschrapt. De scheiding is nog steeds in procedure.
Heb een nieuwe vriend en een dochtertje van 3 maand met hem, en we zouden graag samenzijn. Het probleem is dat hij dominicaan is en in Spanje woont , legaal maar niet als spanjaard. Heeft een visum van 3 jaar. We pendelen al die tijd al over en weer.
Nu vroeg ik me als hij zijn kind komt erkennen , is er dan een mogelijkheid dat hij een visum krijgt zodat hij hier legaal kan verblijven en werken? We dachten eerst om de spaanse nationaliteit aan te vragen maar dat zal een 2 jaar wachten zijn blijkbaar .
Met mijn ex zijn we vollop bezig om de scheiding in orde te brengen zodat we eventueel dit jaar nog kunnen trouwen , alleen spijtig dat we ondertussen bijna niet samenzijn... Iemand??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 07 apr 2007 11:21

?Art.40...? 4. Tenzij deze wet anders bepaalt, worden de hierna volgende personen, van welke nationaliteit ook, met de in ? 2, 4? en 6?, bedoelde E.G.-vreemdeling gelijkgesteld, mits zij zich met hem vestigen of komen vestigen : ...3? zijn bloedverwanten in de opgaande lijn...die te hunnen laste zijn...?(15 DECEMBER 1980. - Wet betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen).

Door zijn Belgisch dochtertje te erkennen verwerft uw nieuwe vriend de hoedanigheid van ?bloedverwant in de opgaande lijn? van haar.Vermits hij niet te haren laste is verwerft hij daardoor echter niet de gelijkstelling met een E.G.-vreemdeling en dus evenmin het eraan verbonden recht op verblijf.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”