Telefoonlijn geblokkeerd

kaatje
Topic Starter

Telefoonlijn geblokkeerd

#1 , 30 mar 2007 14:12

Situatie:
Een man en vrouw zijn niet getrouwd en wonen samen, zonder samenlevingscontract. Het huis is eigendom van de man en als ze uit elkaar gaan vertrekt de vrouw.
Probleem:
De telefoon staat enkel op naam van de vrouw, maar wel op het adres van de man. De man belt naar de telefoonmaatschappij om deze telefoon af te sluiten. Daar krijgt hij te horen dat de vrouw dit moet doen, aangezien dit op haar naam staat. Zij weigert dit echter te doen. Zij betaalt ook de vroegere rekeningen niet meer, waardoor deze lijn niet meer bruikbaar is. Een nieuwe telefoonnummer wil de telefoonmaatschappij niet geven aan de man, aangezien er op zijn adres nog een geblokkeerde lijn is.

Wat kan de man doen?
Kan de vrouw op ??n of andere manier gedwongen worden die lijn af te sluiten? Of deze naar haar nieuw adres te verhuizen?
Zij heeft haar adreswijziging reeds doorgegeven aan de gemeente.

Bedankt voor uw reactie!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 30 mar 2007 15:20

Hallo,

Mijn oordeel.
De man schrijft een aangetekende brief naar de telefoonmaatschappij, met de uitleg van de zaak, incl. adresverandering van de vrouw, en de opzegvoorwaarden volgens contract.
Neemt de telefoon mee naar een plaatselijk kantoor van de telefoonmaatschappij en geeft het toestel binnen.

De man vraagt een nieuw toestel met een nieuw nummer aan.

Neem mij niet kwalijk maar het is nogal belachelijk acteren van de vrouw indien zij hier niet meewerkt. Alles staat op haar naam en de enige aan wie zij last bezorgt is zichzelf.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

dieke

#3 , 30 mar 2007 20:18

Inderdaad. Wat Heye zegt, zou ook mijn advies zijn. Gewoon aan de telefoonmaatschappij laten weten dat die mevrouw waarmee zij wensen zaken te doen, van adres veranderd is. Dat ze het dan daar met haar maar uitvechten en hem een nieuw nummer toekennen. Willen ze dat niet doen, dan kan hij dat volgens mij aanvechten. Maar slimmer nog zou zijn dat hij dan gewoonweg een aansluiting vraagt bij een andere maatschappij en zijn ex-vriendin zelf met haar contractje in de miserie laat zitten.

En als ook dat technisch een probleem zou opleveren (bv lijn is geblokkeerd en dus ook niet bruikbaar voor een andere maatschappij) gewoon geen vaste telefoon nemen, maar een gsm. Iedereen heeft tegenwoordig toch een gsm. Laat dus die dwarsliggers het maar met elkaar uitvechten, zou ik zo zeggen. Als de maatschappij de man niet capabel acht om het contract stop te zetten, zullen ze hem ook niet verantwoordelijk kunnen blijven stellen. Lijkt me nogal logisch.

Reclame

Zjef

#4 , 30 mar 2007 21:21

Neem contact op met de ombudsman voor telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”