Hallo iedereen,
gisteren kreeg ik van mijn schoonmoeder te horen dat haar man de scheiding heeft aangevraagd na 45 jaar huwelijk, de scheiding had al veel langer moeten gebeuren want mijn schoonvader is echt een boeman.
Nu wil hij scheiden met onderlinge toestemming en heeft hij een notaris genomen, hij zou haar de helft van het het huis willen afkopen.
Nu is mijn man gisteren met haar naar de bank geweest en daar bleek dat mijn schoonma slechts inzicht heeft op twee kleine rekeningen terwijl mijn schoonouders echt welstellend zijn. De andere rekeningen staan op zijn naam en daar krijgt ze geen inzicht in.
Hij heeft ook nog op een andere bank rekeningen en daar weet mijn schoonmoeder ook de waarde niet van.
Mijn schoonvader heeft mijn schoonmoeder nooit ingeschreven toen ze destijds in zijn bakerij werkte met als gevolg dat ze nu geen pensioen heeft ook. Vandaag wou ze samen met hem naar de bank gaan om de rekeningen in te kijken maar dat heeft hij geweigerd.
Mijn vragen zijn nu :
- als ze enkel scheiden met een notaris heeft die notaris dan ook inzicht in een eerlijke verdeling van de financiële situatie
-zou mijn schoonmoeder een advocaat moeten nemen en zoja moet ze die direct betalen want ze kan momenteel aan geen geld.
- zou mijn schoonmoeder ook niet beter een eigen notaris nemen want nu mag ze van de notaris nog niet meekomen, die wil eerst de aanvragende partij horen want mijn schoonvader had eerst een afspraak gemaakt.
- hoe zit het met mijn schoonmoeder eens ze gescheiden zijn want nu heeft ze geen pensioen en ze is tenslotte ook al 66 jaar.
Ik weet een hele boterham maar ik weet zelf geen antwoord op al die vragen.
Hopend kunnen jullie me al wat antwoorden geven.
Goldy