Geachte
Via deze weg hoop ik meer info te verzamelen dan ik krijg via mijn advocaten. Mijn zaak is ingewikkeld, zo werd mij afgelopen week gemeld op de Familierechtbank ergens in ons land.
De situatie is als volgt. Ex-partner en ik zijn reeds jaren informeel uiteen, leefden al jaren van tafel en bed. Ik ben al die jaren psychologisch mishandeld door de ex-partner, bedreigd met fysiche mishandeling enkele weken terug. Er zijn twee minderjarige kinderen van 7 en bijna 4. Na de fysieke mishandelingen, die ik heb laten vaststellen door een arts op spoed, waarvan ook een PV is gemaakt, want hier werden mijn gsm, rijbewijs en gsm gestolen door de ex-partner, ben ik bij familie gaan wonen met de kinderen, uit angst. Ex-partner heeft de afgelopen weken iedereen in mijn omgeving gestalkt, waaronder mijn eigen ouders. Er zijn verschillende nieuwe PV's opgesteld. Ex-partner heeft mij gedagvaard in kort geding, de inleidinde zitting was dus nog maar net. De rechter gaf aan het dossier en de stukken nog niet gelezen te hebben. De kinderen zijn doodsbang want zij waren steeds bij alle verbale agressie aanwezig en de oudste was ook getuige van de fysieke mishandeling. Zij gaan naar een kinderpsycholoog en hebben het erg moeilijk. Er werd hen de hele zomer aangeboden contact te hebben met vader, maar hier werd steeds hysterisch op gereageerd.
Het eerste wat de rechter zegt is dat ik in fout ben dat ik de kinderen weghoud van hun vader. Het tweede is dat er een contactherstel moet komen, ondanks de bedreigingen en dreiging van parentale ontvoering, ondanks het psychologisch verslag. Ik ben met name dus de slechte in deze zaak, terwijl ik alleen maar mijn kinderen en mezelf moest beschermen.
Er is nog geen vonnis, maar mijn vraag is wat ik nu best doe. De rechter wil dat er een contactmoment is zo spoedig mogelijk, met vader, maar hij had nog niets gelezen van het hele dossier en al mijn stukken. Doe ik wat de rechter zegt, met het risico dat er iets gebeurt met mijn kinderen of wacht ik af? De kinderpsycholoog raadt aan om af te wachten tot er een uitspraak is.
Ondanks alle leed dat mij is aangedaan, de bedreigingen, enzovoort, wil ik de kinderen hun vader niet afnemen en omgekeerd, maar ik zou graag hebben dat het onder veilige omstandigheden gebeurt, waarbij ik niet meer zonder reden wordt bespuugd door hun vader (jawel, zelfs in de rechtbank) of wordt uitgescholden voor 'vuil wijf, kutwijf, ...' met de kinderen bij.
Het was nu maar de inleidende zitting op de Familierechtbank, waarbij dus ik erg naar mijn voeten kreeg van de rechter, ongeacht de hele achtergrondsituatie met alle nodige pv's en attesten.
Mijn advocaat vraagt gezamenlijk ouderlijk gezag, maar eerst contact met de kinderen onder toezicht, gezien hij ook weed rookt in hun bijzijn. Er is ook een haaranalyse gevraagd in de besluiten van mijn advocaat, maar ook daar werd niets over gezegd.
Meer informatie is heel welkom.
Ik dank u!
Lisel.