Beste
mijn bijna ex man heeft het op dit moment erg moeilijk om financieel rond te komen. Daarom vraag ik momenteel niet de helft van de bijzondere kosten & ook niet de andere kosten waar hij volgens de eot mee zou in tussenkomen.
Verwacht wordt dat hij er eind dit jaar terug financieel beter voorstaat.
Kan ik dan vanaf dat moment hem wel vragen om zijn deel in de bijzondere kosten bij te dragen? Het hoeft van mij dan niet met terugwerkende kracht maar ik zou graag hebben dat hij vanaf dan tussenkomt voor zijn deel.
Stel dat hij op dat moment weigert kan ik het dan alsnog opeisen via de gangbare wegen of heb ik dan mijn kans verkeken omdat ik nu behulpzaam wil zijn?
Ik ben maar bang dat ik ga moeten horen dat als het mij nu lukte om alles zelf te betalen dat het mij dan maar moet blijven lukken.
We zijn nu nog in onverdeeldheid maar deze wordt binnenkort ongedaan gemaakt; ik ga het huis overnemen. Vanaf dan worden mijn maandelijkse kosten zwaarder waardoor ik verwacht dat ik zelf ook veel minder financiële ruimte ga hebben om alles van hobby's, school uitstappen, ... volledig zelf te blijven betalen
Bedankt voor jullie tijd.
vriendelijke groeten
Witloof