Situatie:
Vonnis familierechtbank waarin onderhoudsgeld van 150 euro per kind (retroactief) wordt vastgelegd, tevens helft van bijzondere kosten.
Ex is in beroep gegaan, rechter beveelt deskundige omwille van nagaan haalbaarheid omgangsregeling, in tussenarrest wordt overige van het eerste vonnis voorlopig bevestigd. Zaak werd al eens uitgesteld naar juni, en intussen heeft ex opnieuw om uitstel gevraagd en gaat volgende zitting pas in december door.
Intussen is DAVO tussengekomen; ze betalen mij voorschotten uit (300 euro voor 2 kinderen), ex betaalt aan hen 100 euro per maand. Van de bijzondere kosten betaalt hij aan mij slechts 1/4. Er is intussen al een groot achterstal.
DAVO komt niet tussen in bijzondere kosten. Tevens laten zij mij weten dat zij de originele expeditie hebben en dit naar alle waarschijnlijkheid niet zullen overmaken aan mij, omdat hij zijn schulden bij hen aan het opstapelen is (alleen al de voorschotten, naast achterstal van 6000 euro aan mij), en mocht ik actie ondernemen met eigen deurwaarder voor de bijzondere kosten, verkleint hun kans op recuperatie voor de schatkist.
Wat kan ik dan nog doen? Ex pleegt al jaren domiciliefraude want heeft een adres in België maar verblijft in Duitsland (dit is geweten)
Is klacht wegens familieverlating wenselijk gezien er nog geen eindarrest is? Advocaat zegt dat dit weinig zal uithalen..