Levensverzekering bij een echtscheiding

manneke
Topic Starter

Levensverzekering bij een echtscheiding

#1 , 03 jan 2008 20:11

Hallo,

Ik vroeg me af hoe dat nu precies zit met de levensverzekering die geopend is in functie van een hypothecaire lening. Mijn ex-vrouw gaat ons gezamenlijk huis kopen, na de echtscheiding.

Maar hoe zit dat dan precies met mijn levensverzekering ? Moet ik die opzeggen ? Welke zijn de mogelijkheden en consequenties ?

Kan iemand me wat richting of info geven ?

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 04 jan 2008 13:37

over welk soort levensverzekering gaat het? Een schuldsaldoverzekering? Een gemengde levensverzekering?

manneke
Topic Starter

#3 , 04 jan 2008 20:37

Hallo,

Het betreft een schuldsaldoverzekering. Blijkbaar moet ik ze opzeggen tegen 1 juni 2008.

Wat zal er dan precies gebeuren eigenlijk ? Krijg ik dan een som geld terug of zo ? Moet ik die trouwens opzeggen ? Is trouwens op zich interessant voor de belastingen (dacht ik toch). Ik ben wel ondertussen mijn licht aan het opsteken omtrent pensioensparen.

Alle info is welkom !

dank

Reclame

question

#4 , 05 jan 2008 12:56

TIP:
Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij!!!!!!!! Die zal je alles weten te zeggen, specifiek naar jouw voorbeeld.

manneke
Topic Starter

#5 , 09 jan 2008 22:42

Tja ... dat is de schoonbroer van mijn straks ex-vrouw. Ligt niet zo simpel en ik wil weten waar ik aan toe ben.

Nu ja

Creatief

#6 , 09 jan 2008 23:00

Ga naar dezelfde bank of maatschappij op een andere plaats en leg je geval daar eens uit. Daar zou je wel een eerlijk antwoord kunnen verwachten.

Terug naar “Echtscheiding”