alimenatie verhogen met wat rekening houden?

triske
Topic Starter

alimenatie verhogen met wat rekening houden?

#1 , 29 nov 2007 19:40

mijn vriend is enkel jaren terug gescheiden,hij heeft 2 kinderen, om het verhaal kort te houden hij is gescheiden in nederland,is verhuisd naar belgie, krijgt zijn kinderen niet te zien al 1.5jaar niet meer.
nu dreigt zijn ex om de alimentatie (265euro) voor 2 kinderen te verhogen
ze zegt dat hij meer moet betalen omdat hij nu samen woont
graag had ik geweten of er met mijn inkomen ook rekening gehouden word?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pdc

#2 , 29 nov 2007 21:01

neen, want zijn jou kinderen niet, geen zorgen maken daarover..

Rebel-with-a-cause

#3 , 29 nov 2007 22:45

graag had ik geweten of er met mijn inkomen ook rekening gehouden word?
In normale omstandigheden word geen rekening gehouden met het inkomen van de 'nieuwe' levenspartner.
De TP kan altijd vragen, vragen staat vrij, maar dit wil zeker niet zeggen dat dit toegekend wordt.

Reclame

Lex

#4 , 30 nov 2007 10:24

Men kan weldegelijk rekening houden met het samenwonen. De uitgaven van de onderhoudsplichtige zijn kleiner binnen een relatie.
De onderhoudsplichtige KAN dus een grotere bijdrage leveren, wat nog niet wil zeggen dat men beide lonen samen moet gaan tellen.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 30 nov 2007 11:48

Het argument van Lex is me genegen.
Niet alleen is kost als je patatten kookt voor 3 niet eens zo veel meer als alleen, maar als de kosten van woning (huur, verwarming, maar 1 auto meer nodig, ....).

Als die zware kosten gedeeld worden ten opzichte dat je ze alleen moet dragen scheelt heel wat euro's en zie niet in waarom dat niet mag meewegen

RR

triske
Topic Starter

#6 , 04 dec 2007 15:43

de uitgaven en inkomsten zijn kleiner nu,dan toen hij nog alleen was...

Terug naar “Echtscheiding”