alimentatiebedrag

mccoy016
Topic Starter

alimentatiebedrag

#1 , 05 dec 2015 22:07

Mijn echtgenote en ik hebben beslist om er samen een punt achter te zetten na 4 jaar huwelijk. Er is een akkoord voor een EOT, enkel betreffende het bedrag tot alimentatie is er onenigheid:

Maandloon: Ik: 1600€ Zij: 1000€
KInderbijslag (voor haar): 200€
1 kind van 4 jaar
50/50 regeling in de vakantieperioden
Kind inwonende bij haar, 3/4 weekends bij mij.

Hoeveel is gangbaar, rekening houdende met deze gegevens en met het feit dat de buitengewone kosten (school, tandarts, enz..) ook door twee worden gedeeld?

Alvast dank,
mvg!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 06 dec 2015 09:04

Op http://www.onderhoudsgeldonline.be/Onde ... fault.aspx kan je dat uitrekenen voor 14 euro als je lid bent van de gezinsbond en anders 19 euro. Je kan daar ook simulaties op doen.

De buitengewone kosten kan je geen raming voor maken en kunnen dus niet in het onderhoudsgeld. Normaal worden die op het einde van de maand verrekend. De verblijfsgebonden kosten en niet verblijfsgebonden kosten rekent hij netjes uit; Hij houdt ook rekening dat jullie lonen zullen veranderen na de scheiding en houdt rekening met de schoolkeuze en nog wat belangrijke zaken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”