Keuze woonplaats, huisvesting kinderen.

benk
Topic Starter

Keuze woonplaats, huisvesting kinderen.

#1 , 29 nov 2015 13:21

Wij zijn net uit elkaar (zie ook onderwerp "Alimentatie: keuze job - studeren door één van de partners"). We wonen op het platteland en nu wil ik liefst naar de stad verhuizen, 20 km verder. En nog verder weg van waar de kinderen naar school moeten met de bus.
Kan men ex-partner eisen om dichterbij te wonen, omdat ik daardoor misschien de kinderen meer dagen kan huisvesten?

Zij wil liefst de kinderen maximum 50% van de tijd, maar ik kan ze veel minder huisvesten, wat ik ook doe of waar ik woon. Of ik werk vanaf 5 uur, of ik studeer, is dikwijls om 8u, en soms tot 18u. Is er überhaupt enige vorm van verplichting om je kinderen een bepaald aan dagen te huisvesten?
En wordt daarbij rekening gehouden met het feit of ze kunnen blijven slapen of niet? Want dat is het grootste probleem.
En kan men dus van mij ook eisen dat ik een woning betrek met een bepaald aantal slaapkamers?

Onze kinderen zijn 7, 14 en 17 (op het moment dat ik verhuisd zal zijn). Mag het kind van 7 bij mij in een dubbel bed slapen? (Nu kruipt ze er ook bij, je kent het wel, en vindt ze super leuk :).
In hoeverre hebben de 2 oudsten een keuze? Of inspraak? Hoe ver reikt dat?

Groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 29 nov 2015 13:55