#1 , 18 okt 2015 19:57
Hoi,
Ik heb al jaren een slechte relatie met de papa van ons kindje. Ik had dat graag anders gezien maar wat ik ook doe, welke inspanning ik daar ook toe lever, ik moet er zelf voor boeten. Hij is een hele tijd niet aanwezig geweest in ons leven (hij was getrouwd en nu gescheiden) maar is sinds een jaar terug. Hij beloofde er te zijn voor onze jongen, te zorgen voor hem als een echte papa, zijn sport en ontspanning mee te volgen. Kortom de tijd in te halen.
Ik heb hem (voor onze zoon) zoveel mogelijk proberen te steunen en te betrekken. Maar van zijn kant komt er NIETS. Ik heb meerdere malen gebeld met de uitslag van zijn school rapport (hij zit sinds vorig jaar in de lagere school, echt zo spannend), zelf vraagt hij er niet naar, ik laat weten wanneer het oudercontact is, hij maakt een afspraak maar komt niet opdagen. Op het schoolfeest liet ik hem weten dat ik echt hoopte dat hij zou komen met onze zoon gezien hij dat weekend daar was, ik had hem ook per bericht laten weten dat hij op moest met zijn klas om 16u en dat hij om 18u samen met heel de school het feest afsloot. exact om 16u zijn ze naar huis vertrokken (onze zoon weende tranen met tuiten, ook toen we hem de volgende dag bij hem ging halen) Hij woonde een half uur van ons en dit was best te doen, ik kloeg hier niet over, hij was alleen en aan mijn kant is het duur om te wonen. Hij kwam altijd op tijd. Nu leerde hij zijn huidige vriendin kennen en een maand later koopt hij een huis met haar een UUR van ons vandaan. Hij heeft het recht elke 1ste en 3de weekend van de maand en heeft op 6 maanden 7 berichten gestuurd dat hij later kwam, soms een half uur, dan een uur, dan 20 minuten.
Nu vrijdag werd het me te veel, Ik moest mijn moeder vragen om onze zoon mee te geven omdat ik late had en mijn vriend op onze bouw aan het werken was. Ik kreeg op mijn werk telefoon van mijn moeder dat hij er nog niet was, dit was om 7u. Ik keek snel mijn bericht na (deze was verstuurd om 17.45u en hij moet hem om 18.30u komen ophalen) en inderdaad hij had gestuurd dat hij weer later kwam. Ik kwam om 8 uur thuis van mijn werk , zat onze zoon nog steeds te wachten. Ik belde hem op en kreeg ik zijn vriendin aan de lijn, ik moet alles doen met zijn vriendin want hij zegt niets. ze staan altijd met z'n twee mij op te wachten en als ik een vraag heb of ik wil iets zeggen dan antwoord enkel zij, ik vroeg mag ik de papa aan de lijn? Hij is aan het rijden, ok geen probleem! Waar zitten jullie nu? wij zitten nog een half uur van kant we zijn er tegen half 9...
Ik wist niet wat ik hoorde! Mijn maat was vol, Ik ben nooit te laat, ik doe alles met mijn zoon, op school, sport, ontspanning, financieel moet hij enkel 100 euro betalen,... Ik doe dit met liefde en plezier maar godverdikke hij moet 2x in de maand rijden om zijn zoon en dan is het de helft van de tijd gewoon niet op tijd!! Hij heeft op papier de helft van de schoolvakanties maar die neemt hij niet omdat hij moet werken. En ik dan? Ik werk ook FULL TIME he, maar ach je kan de papa niet dwingen he. dus die vang ik ook wel op. Dus zeg ik tegen zijn vriendin, draai maar om, leg klacht neer want je moet hier vanavond niet zijn. Ze zegt me luid en duidelijk, wij hebben recht op jullie zoon voor een weekend. Ik leg haar uit dat ons zoontje in de week dikwijls om kwart voor 6 uit bed moet voor om het school omdat ik moet werken en dat half 9 geen uur meer is om hem nog een uur in de auto te zetten naar hun thuis. Zegt ze tegen mij dat ik dat recht niet heb omdat als ze een bericht sturen zoveel te laat mogen komen als ze willen...
mannekes soms weet je het echt niet meer hoor, wat ik ook doe, wat ik ook wil overeenkomen. Ik krijg niets terug, Hij komt enkel zijn weekend (dan nog nooit op tijd) en voor de rest heeft hij geen zoon, niks interesse... Maar hij is en blijft de papa!!!
Ik zit heel het jaar met mijn handen in het haar, onze zoon verdient zoveel beter!! Mijn vriend neemt alle taken van de papa op zich en dit is echt hartverwarmend hoe close die twee zijn maar des te erger vind ik het van de Papa, die doet niks maar ik moet er altijd rekening mee houden...