Hallo,
Ik ben ondertussen al enkele jaren gescheiden en heb 2 kinderen in een verblijf co-ouderschap week-week.
Recent heb ik en mijn huidige vrouw er voor gekozen om met ons volledige gezin van X over te stappen naar Y.
Y biedt ons meer ledenvoordeel dan X
Mijn ex is, en blijft bij X en heeft nu al vriendelijk laten weten dat ze, zonder meer te betalen, wel wil meegenieten van alle extra voordelen die Y biedt. Ze wil mij zelfs opleggen om bepaalde aanvullende verzekeringen te nemen waar zij slechts de helft van de aanvullende verzekering wil meebetalen zonder het "basis"- lidgeld mee te betalen.
Ik heb dit vergeleken met een promotie bij de slager, 500gr gehakt kopen, 500gr gratis, mijn ex zou nog om de 500gr gratis durven gaan zonder de initiële 500gr betalend mee te nemen.
Zo was ze bijvoorbeeld in het verleden niet verlegen om onze beide kinderen in te schrijven voor een sportkamp in de paasvakantie en de kosten hiervan in te brengen in het ziekenfonds. Wanneer ik de kinderen dan in de grote vakantie wou inschrijven voor een sportkamp was het recht op 1 kamp per kind per jaar al opgebruikt en genoot ik geen extra terugbetaling.
Ik ga hier de voordelen van Y ten opzichte van X niet opsommen.
Ik heb haar persoonlijk op de hoogte gebracht dat elk gemeenschappelijk voordeel, dat zowel X als Y bieden ik met plezier
zal delen met haar.
Echter, elk voordeel dat ik extra geniet bij Y zal ik alleen aanspraak op maken vermits ik er ook persoonlijk voor kies om 14€ per jaar meer
te betalen dan bij de X.
Uiteraard gaat ze hier niet mee akkoord, is mijn redenering dan zo onlogisch??