Hoeveel mag ik vragen voor onze zoon met een handicap?

Alexia3300
Topic Starter

Hoeveel mag ik vragen voor onze zoon met een handicap?

#1 , 24 aug 2015 15:17

Dag iedereen,

Onze zoon die nu bijna 19 jaar is heeft diabetes en epilepsie. Hij studeert sport en wetenschappen zonder problemen. Nu heeft mijn man aangekondigt sinds dec 2014 dat hij ons gaat verlaten en terug in de Ardennen gaat wonen in het huis van zijn grootmoeder die al enkele jaren in een home zit. Omdat onze huishuur 10000 eur bedraagt zonder gas en electriciteit, moet ik verhuizen; Mijn zoon wil mee, om verpleging te leren in Leuven. Mijn man stelt voor elke maand 200 eur te storten voor hem. Ik heb ook verhoogde kinderbijslag voor mijn zoon. Nu is mijn vraag : is dit aanneembaar of te weinig? Hij zit ons in de miserie want rond Leuven voor zijn studies , zijn de huizen en appartementen heel hoog.... Wat denken jullie? Hij heeft wel beloofd dat hij alle kosten zal betalen voor de helft maar wil dit niet op papier zetten, hij zegt dat ik hem moet vertrouwen.....

Dank U voor Uw reacties. Er zullen er nog veel vraagen volgen, waarvoor ik echt aan twijfel......

Alexia3300

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 24 aug 2015 15:27

Als hij niets op papier wil zetten, moeten er 150 alarmbellen in je hoofd afgaan.
Verder nog even dit:
1) Huishuur van 10.000? Ik hoop dat dat een typfout is?
2) Dat jij in een dure stad zou gaan wonen, heeft geen invloed op de alimentatie. Dat is een keuze van jou en van jou alleen.
3) Of dat een aanvaardbaar bedrag is voor alimentatie hangt af van wat er in de alimentatie inbegrepen is, hoeveel hij bij zijn vader zal verblijven, ...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”