loonbeslag

nathalieonsea
Topic Starter

loonbeslag

#1 , 13 aug 2015 10:10

EOT opgesteld in 2011. In mei 2014 stuurt ex een brief met een excel waarin ze bijna 3000 euro "buitengewone kosten" eist. Wij sturen een schrijven terug waarin we melden dat dit niet een gepaste werkwijze is en dat ze facturen en ed. moet bezorgen.
Hier komt geen reactie op.
Januari 2015, schrijven van deurwaarder waarin deze excel opnieuw vervat zit + deurwaarderkosten + vordering van alimentatie die wij wel betaald hebben maar 10 dagen te laat.
Onze advocaat stuurt een schrijven naar deurwaarder. Geen reactie op gehad.
Mei 2015 opnieuw brief deurwaarder met vermelding dat er met onmiddellijke ingang wordt overgegaan tot loonbeslag. Hij schrijft dat de schuld momenteel al over de 4000 euro zit, dit zonder detail, zonder iets.
Ik heb dus nu momenteel al 2 maand geen loon gehad, 0 euro.
Onze advocaat heeft verzet aangetekend zodat dit naar de beslagrechter moet.
De deurwaarder heeft een schrijven gericht aan de werkgever met de melding dat mijn loon volledig, ook de komende maanden, geblokkeerd blijft tot de uitspraak.

Dit wil zeggen dat wij totaal niets meer kunnen betalen, dat de ingehouden bedragen de "betwiste schuld" reeds veel gaan overschrijden.

Weet iemand of dit wettelijk is en of men volledig loonsbeslag kan doen bij het niet betalen van buitengewone kosten? Die wij trouwens wel willen betalen maar op een correcte manier.

Dank alvast.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 15 aug 2015 19:17

Over de grond van de zaak spreek ik mij niet uit, maar wend u tot het OCMW. Bij 'geen inkomsten' heeft u recht op het overeenkomstige leefloon.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 aug 2015 21:54

over welke buitengewone kosten gaat het?

Reclame

nathalieonsea
Topic Starter

#4 , 17 aug 2015 08:47

Beste,

Het gaat over jassen, schoenen, lidgeld voetbal, turnen, kledij voor sport, voor en naschoolse kinderopvang, schoolrekeningen. Wij hebben hier nog nooit een factuur of een eerdere vraag over ontvangen.
Volgens de eot moet zij trouwens het belastingsvoordeel voor kinderopvang verrekenen in ons deel wat ook niet gebeurt.

Wij willen dit allemaal wel betalen maar niet via een excel van 3 jaar.

Terug naar “Echtscheiding”