Beste
wie herkent deze situatie en wat kan het allemaal worden?
Jarenlang relatie, maar nooit getrouwd. Ex-partner was eerder getrouwd geweest en heeft daar 1 kind. Wij hebben samen 2 kinderen. Hij heeft steeds gedaan waar hij zin in had, nauwelijks verantwoordelijkheid genomen voor onze kinderen, niet financieel en niet emotioneel. Hij hield vaak van meerdere vrouwen tegelijk. Als ik hem ermee confronteerde dan ontweek hij de vraag steeds. Uiteindelijk is hij in therapie gegaan, waaruit bleek dat hij niet stabiel iemand was (is) maar ook dit heeft hij niet volgehouden. Hij had ondertussen ook al een barst in mijn borstbeen geklopt, dit heb ik door het nemen van foto's in het ziekenhuis en de huisarts gelukkig destijds laten vaststellen.
Na 6,5 jaar, na veel wikken en wegen, heb ik nu eindelijk de stap naar een juriste gezet en we hebben een verzoek/vordering voor alimentatie aangevraagd. Hij is komen opdagen met nieuwe vriendin én advocaat en eisen de kinderen op. Hij kent ze niet, weet niet wat ze doen, wat ze meegemaakt hebben etc. Ik heb destijds hem steeds geïnformeerd over oudercontact op school, logopedie etc, maar hij is nog nooit op die dingen komen opdagen. De kinderen weten van anderen in de klas dat vriendjes/vriendinnetjes soms naar vader gaan, ze hebben hier duidelijk laten weten dat zij dit niet willen. Ze hebben de klap met de barst in mijn borstbeen als kleuter duidelijk meegemaakt.
Ik vermoed dat hij voor zijn ander kind nog steeds betaalt en een omgangsregeling heeft, speelt dit in zijn voordeel? Zelfs na jarenlang niet omkijken naar de kinderen?
Wat kan ik verwachten, hoe gaan rechters om met dit soort van zaken? Jarenlange stilte en wanneer ik alimentatie vraagt, vraagt hij plots de kinderen. Indien ik geen initiatief zou genomen hebben, dan was de kans nihil dat hij iets in gang zou zetten voor de kinderen, nogal hypocriete houding.
Houden rechters rekening met slagen en verwondingen?
Ik ben eens benieuwd of er gelijkaardige situaties bestaan, hoogstwaarschijnlijk wel?