Beste forumleden, hopelijk kunnen jullie deze situatie toelichten!
Mijn vriendin is sedert 1 maand wettelijk gescheiden van haar ex-partner, dit via EOT dat 7 maanden geleden werd opgestart.
Haar ex-partner is terug naar zijn thuisland, zal daar blijven en er is géén contact meer.
Mijn vriendin krijgt een mooi bedrag personenbelasting terug in haar voordeel, maar de belasting is op de hoogte van de scheiding en een aanvullende vragenlijst is onderweg.
Het bedrag waarop de personenbelasting is berekend is volledig dankzij het werk van mijn vriendin. Enkel zij heeft in 2013 gewerkt en kan dit bewijzen met de individuele rekeningen van 2013, waarop de belastingen berekend werden. Haar ex-partner heeft helemaal niet gewerkt en kreeg geen enkele uitkering.
Mijn vriendin vindt (terecht) dat het bedrag volledig aan haar toebehoort, aangezien zij de enige is die hiervoor gewerkt heeft.
Kan zij gemakkelijk dit volledig bedrag opeisen? Dienen wij dit op te nemen met een advocaat?
De ex-partner is helemaal niet op de hoogte van enig belastingvoordeel en zal hier ook nooit naar vragen...
Kan iemand de mogelijkheden toelichten?
Alvast bedankt!