Niet bijdragen buitengewone kosten

Alflo
Topic Starter

Niet bijdragen buitengewone kosten

#1 , 24 sep 2014 21:58

Goedenavond,

Mijn ex draagt niet bij in de buitengewone kosten. Ondertussen is dit al serieus opgelopen over al die tijd.

Soms een maand komt er eens €20 bijdrage, dan weer niets, de schuld wordt dus niet ingelost maw

Klopt het dat men intresten mag rekenen voor de maanden waarvoor niet wordt bijgedragen in de buitengewone kosten?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 24 sep 2014 23:36

Klopt het dat men intresten mag rekenen voor de maanden waarvoor niet wordt bijgedragen in de buitengewone kosten?
Enkel als u hem eerst in gebreke heeft gesteld.

Alflo
Topic Starter

#3 , 07 okt 2014 19:55

Ok dank je.

Ik heb al meerdere aangetekende brieven gezonden, nu ook één waar letterlijk ingebrekestelling op staat.

Maar concreet, welke intoetsen gelden en hoe dan precies? Of moet dit via advocaat (liever niet).

Alvast bedankt

Reclame

Alflo
Topic Starter

#4 , 07 okt 2014 22:04

Oei kan bericht niet aanpassen - welke intrestvoet bedoelde ik :-)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 okt 2014 22:45

Dat is de wettelijke intrest vanaf de ingebrekestelling
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3099,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat staat er in het vonnis?

http://www.vredegerechtheist-op-den-ber ... kosten.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Alflo
Topic Starter

#6 , 13 okt 2014 13:28

Hmm er staat eigenlijk niets over vermeld in het vonnis....

bmwtje

#7 , 14 okt 2014 09:20

Beste,

heb hier net het zelfde probleem,mijn ex wil de schoolrekeningen niet betalen.hij zegt dat ik onderhoudsgeld krijg en dat ik het daar maar mee moet oplossen.
wat kan ik daar tegen doen?

duma

#8 , 14 okt 2014 10:37

Zelf een topic openen aub, het topic van iemand anders kapen is onbeleefd.

willycato

#9 , 14 okt 2014 13:46

Beste Alflo, Ik heb een deurwaarder gestuurd om beslag te laten leggen, zonder advocaat. ( Ik had ook eerst mailtjes gestuurd, daarna aangetekende brieven, zonder reactie.) Dit is dan voorgekomen op de rechtbank (beslagrechter) en mijn ex is veroordeeld om alle openstaande bijzondere kosten, vermeld in het vonnis, onmiddelijk te betalen + alle kosten van deurwaarder en rechtbank. Er zijn wel geen interesten aangerekend.
Dit heeft hem dan uiteindelijk véél meer gekost, maar ja....wij moeten maar steeds zien hoe we alles steeds volledig betalen "voorschieten" tot de ex zin heeft om dan zijn helft te betalen.

Terug naar “Echtscheiding”