mag nieuwe parter mee naar jeugdrechbank

Gust80
Topic Starter

mag nieuwe parter mee naar jeugdrechbank

#1 , 17 sep 2014 09:55

weldra komt de zaak aangaande de verblijfsregeling van mijn kinderen terug voor de jeugdrechbank, nu stel ik me de vraag of mijn huidige partner mee naar de rechtbank mag gaan en de rechtszaal binnen mag of niet. Uiteindelijk is zijn mijn partner en stiefmoeder van de kinderen en wonen we samen maar aangezien het haar natuurlijke kinderne niet zijn weet ik niet of ze mee mag gaan of niet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2014 14:17

Meestal is de jeugdrechtbank gesloten deuren en wordt er geen publiek toegelaten.

Fabi

#3 , 17 sep 2014 14:56

Mag enkel als jullie gehuwd zijn, ook meegemaakt!

Reclame

duma

#4 , 22 sep 2014 11:31

Enkel de ouders en hun advocaten gaan mee binnen, aangezien enkel zij betrokken partij zijn.
Indien nodig geacht, kan de nieuwe partner gehoord worden door de rechter.
Getrouwd of niet, maakt niet uit.

Ik zou het sowieso niet doen. Je geeft daarmee als stiefouder minstens de indruk betrokken partij te zijn en een rechter zou daar wel eens fout op kunnen reageren.
Ik had ook graag een vlieg geweest in de rechtszaken tussen mijn man en zijn ex hoor, maar ik ben telkens gewoon meegegaan en voor de zaal blijven wachten.

Terug naar “Echtscheiding”