Te lang betaalde alimentatie.

vbg
Topic Starter

Te lang betaalde alimentatie.

#1 , 12 sep 2014 22:55

Hallo,

Ik ben momenteel te weten gekomen dat mijn ex-vrouw haar eerste man +- 3 jaar alimentatie heeft laten betalen voor zijn oudste zoon terwijl die de school al had verlaten en aan het werken was.
De persoon in kwestie weet hier totaal niks van omdat hij geen contact meer had met zijn zoon en ex-vrouw(vechtscheiding)
Zij heeft het gewoon niet laten weten aan hem dat de zoon beginnen werken was,en heeft hem nog een paar jaar nietsvermoedend laten betalen aan 100 euro per maand.
Kan dit nog strafbaar zijn?het is inmiddels al een paar jaar geleden van toen ik nog bij haar was,maar wist totaal niet dat ze daar mee bezig was.
Zij begint me nu,na 6 jaar scheiding,mij plots het leven zuur te maken,met alle mogelijke onwettelijke manieren om mij geld af te troggelen(rekeningen van h&m,sport direct com,busabonnementen,etc...,zij heeft me niks laten weten waar mijn zoon dit schooljaar aan zijn 1 ste middelbaar zou beginnen,en plots staat ze daar met een hoop rekeningen onder het mom van schoolonkosten,volgens mij zijn kleding kopen geen schoolonkosten,en dat terwijl ik al 6 jaar braaf mijn alimentatie betaal voor mijn zoon,hem netjes afhaal en afzet op het bezoekweekend,er meer voor doe dan dat in mijn vonnis staat,en er nooit problemen geweest zijn tussen haar en mij,waarschijnlijk heeft het te maken met haar nieuwe man die ze nu heeft.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2014 23:09

U kan de man altijd in kennis stellen dat u daar nu bent achtergekomen.
Die kan dan beslissen wat hij gaat doen.
Wat staat er in het vonnis inzake bijzondere kosten.. niets dan dient u ook niet te betalen.

U kan haar in gebreke stellen indien ze niet zegt waar zoon naar school gaat. Via de scholrekening weet u dat toch?
Of u vraagt het aan uw zoon .

Dan stelt u school in kennis van volgende omzendbrieven samen met het vonnis.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;

vbg
Topic Starter

#3 , 14 sep 2014 11:00

In mijn vonnis staat dat schoolrekeningen voor elk de helft zijn,en medische kosten,maar geen kosten van een kledingwinkel hier of daar,sneakers van 80 euro,5 t-shirten,broeken,etc...,daar betaal ik toch mijn alimentatie ook voor?.
Wat betreft zijn schoolkeuze nu,is ze volledig in gebreke,van gepasseerde woensdag weet ik waar hij op school zit,van deze school heb ik nog geen rekeningen gekregen,daarmee.
Zij heeft me nooit iets gevraagd ivm zijn lagere school,altijd buiten mijn weten om,maar omdat ik erop vertrouwde,en voor het welzijn van mijn zoon heb ik daar nooit spel over gemaakt,omdat ik weet als ik tegen haar inga dat het mis is,en kan me geen advocaat permitteren als het erop aankomt,zij heeft me gepluimd bij het scheiden,juist omdat ik me geen advocaat kon nemen,voor een pro-deo was mijn loon net te hoog,maar te weinig voor een gewone,zat met huurkosten,lening van auto,en alle andere kosten,dat kon er niet meer bij af.
Maar dat ze nu na 6 jaar weer moeilijk begint te doen,dat stemt me tot nadenken,waarom?

Alvast bedankt Franciscus voor het antwoord.Mvg

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2014 11:23

U hebt de omzendbrieven en het vonnis die u kan tegen de school nu perfect uw rechten eisen.

Laatst omhoog gehaald door vbg op 20 dec 2014 11:23.

Terug naar “Echtscheiding”